Op de Bosrand speelde Vroomshoopse Boys een bijzondere matige eerste helft tegen sv Gramsbergen. De kampioen van de derde klasse acteerde fris en fruitig en creëerde zich meerdere kansen, vooral uit de omschakeling. Daartegenover speelde Vroomshoopse Boys vooral plichtmatig, zonder echte overtuiging. Het was dan ook geen verrassing dat topscorer Roy Seinen namens de bezoekers in de 16e minuut doel trof. Uit een vrije trap ontstond een scrimmage en goudhaantje Seinen schoot de bal gedecideerd langs Boys-keeper Tim Sickman:0-1. In de 18eminuut moest linker verdediger Rikkert Vliek met een op het oog zware blessure het veld verlaten. Zijn vervanger was Tom Staarman. Vroomshoopse Boys kreeg de beste kansen net voor rust. Ernst-Jan Heideman kreeg twee levensgrote mogelijkheden, maar verzuimde te scoren.

Zo werd er met 0-1 gerust, een terechte afspiegeling van het spelbeeld. In de tweede helft bleef aanvankelijk Gramsbergen de gevaarlijkste ploeg met attractief countervoetbal met de nodige diepgang. In de 56ste minuut werd dat beloond door een tweede treffer van Roy Seinen, die keeper Tim Sickman met een geplaatst schot kansloos liet. In dezelfde minuut kwam Ramon de Jong rechter spits Ernst-Jan Heideman vervangen.

De thuisclub pakte daarna de zaken wat energieker op en er kwamen de nodige kansen. Ton Kunst, Jos Hutten en Harold Kivits namen het doel van sv Gramsbergen onder vuur, aanvankelijk zonder resultaat. In de 73ste minuut vond Ramon de Jong centrumspits Jos Hutten, die bekwaam afwerkte: 1-2. Dat was het sein voor de mannen van het trainerstrio Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong om nog aanvallender te spelen. Jos Hutten beloonde in de 78ste minuut het offensief door na een afgemeten voorzet van Leon Dogger beheerst in te tikken: 2-2. Ton Kunst had in de 87ste minuut de winnende treffer op zijn schoen na een vlotte aanval, maar de goalie van sv Gramsbergen redde uitmuntend. In de slotminuut counterde Gramsbergen weer naar behoren en David Houtman schoot de bal na een gewonnen persoonlijk duel pardoes achter keeper Tim Sickman. De onnodige 2-3 nederlaag betekende meteen de uitschakeling in het toernooi om de KNVB-districtsbeker, waar een gelijk spel voldoende was geweest om door te bekeren.

De voorbereiding van Vroomshoopse Boys is al met al wisselvallig verlopen. Goed positiespel werd afgewisseld met kwetsbare momenten en dat zal er echt uit moeten om in de eerste klasse succesvol te kunnen zijn. Op zaterdag 3 september wacht om 14.30 uur de eerste krachtproef in de competitie als het sterke vv Berkum op bezoek komt in Vroomshoop.

Tegen SV Gramsbergen werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Robin Drenthen, Andjin van Veen. Rutger Schrijver en Rikkert Vliek (18: Tom Staarman); midden: Harold Kivits, Leon Dogger, Ton Kunst en Lars Scholten; voor: Ernst-Jan Heideman (46: Ramon de Jong) en Jos Hutten.

Vroomshoopse Boys verloor eveneens met 3-2 van sv Gramsbergen, maar nu in een uitwedstrijd. Vroomshoopse Boys JO19  behaalde in Hardenberg een knappe 4-5 overwinning op HHC J019.