Vroomshoopse Boys is er op de valreep  in geslaagd  de opgelopen achterstand van de 1e helft om te zetten naar een gelijkspel. Eindstand van de wedstrijd FC Zutphen-Vroomshoopse Boys 1-1.

Zaterdag 14 oktober om 15:00 begon de Boys de uitwedstrijd tegen FC Zutphen die werd gefloten door arbiter André Willems. De weersomstandigheden waren wisselvallig, zonneschijn maar ook regen en zelfs een regenboog op sportpark ’T Meijerink.  Net als het weer deze dag ook een wisselvallig spelbeeld bij Vroomshoopse Boys. Het 1e kwartier van de wedstrijd was het voor beide partijen duidelijk aftasten, dit leverde voor beide partijen geen echte kansen op. In de 16e minuut was het een te zachte terugspeelbal van de Boys verdediging waardoor de Boys op achterstand kwam.  De goed keepende Boys keeper René Kok probeerde nog te redden wat er te redden viel maar was kansloos. Mido Blok wist dit cadeautje voor FC Zutphen te verzilveren 1—0.  Hierna was het duidelijk FC Zutphen die het spelbeeld bepaalde, Zutphen zette druk en was sterker op het middenveld. Toch leidde dit niet voor veel kansen voor Zutphen. Vroomshoopse Boys had echter nog wel enkele goede kansen:  In de 29e minuut een fraai en hard afstandsschot van Boys middenvelder Tom Pierik die helaas in het zijnet belande. In de 43e minuut wederom een goede kans  na goed voorbereidend werk van Mats Scholten kwam Levi Aitink in stelling maar helaas werd deze kans niet verzilverd. Ruststand 1-0.

In de tweede helft tapte Vroomshoopse Boys uit een ander vaatje. Trainer Robert Bosma wisselde aanvaller Ramon de Jong voor Bert Verschoor en middenvelder Léon Dogger nam de plaats in van Levi Aitink. In tegenstelling tot de eerste helft was het nu Vroomshoopse Boys die het spelbeeld bepaalde en het overwicht had op het middenveld. Toch was het moeilijk om door de stugge verdediging van Zutphen te breken. In de 74e minuut werd de moegestreden Tom Pierik vervangen door Stef Kikkert waardoor er nog een extra aanvallende impuls werd toegepast.  In de 90 minuut was het dan eindelijk raak en kreeg de Boys waar het recht op had.  Een strak genomen hoekschop van Sven Paters bereikte de geheel vrijstaande Boys routinier Lars Scholten. Zijn loeiharde schot was onhoudbaar voor keeper Joey Wolsink.  Enkele minuten later blies arbiter Willems voor het eindsignaal en werd de wedstrijd met een 1-1 eindstand afgesloten.

Tegen Zutphen speelde de Boys in de volgende formatie: doel: René Kok, achter: Jesper Derks, Sven Paters, Robert Veld en Lars Scholten; midden Mats Scholten: Tom Pierik (74) Stef Kikkert en Levie Aitink (46: (Léon Dogger);  voor: Sil Derks: Ramon de Jong (46: Bert Verschoor) en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 boekte een fraaie overwinning: 4-2 tegen Hulzense Boys. Vroomshoopse Boys Vrouwen wist ook vandaag weer een zege te boeken deze keer werd met 3-2 gewonnen van SVO De Zweef/Des.  JO19-1 won overtuigend met 4-2 van SJO FC Dalfsen.