Vroomshoopse Boys lijkt klaar voor de competitie

Op de Bosrand trad Vroomshoopse Boys op dinsdagavond 16 augustus tegen DOS’37 aan zonder Harold Kivits, Jos Hutten, Ernst-Jan Heideman en Robert Veld. Hun vervangers deden het uitstekend en het team van het trainersduo Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong toonde aan klaar te zijn voor de competitie.  In een uiterst sportief duel was er vooral evenwicht met de oud-hoofdklasser uit Vriezenveen, die komend seizoen weer de tegenstander van Vroomshoopse Boys is in de eerste klasse D.  Er kwamen niet veel kansen, al was Ton Kunst namens de Boys dichtbij een doelpunt in de 15e minuut. Het snoeiharde schot eindigde op de paal. Centrale verdediger Rutger Schrijver was met een kopbal, die door een verdediger van DOS’37 van de doellijn werd gehaald,  in dezelfde minuut ook dichtbij de openingstreffer. Aan de andere kant verscheen de van Sportclub Genemuiden overgekomen spits Stef van der Velden alleen voor doelman Tim Sickman, maar de Boys-doelman redde bekwaam.

In de tweede helft werden er maar liefst zeven wissels aan de zijde van de thuisclub en werd het spel mede daardoor wat rommelig. Boys-aanvaller Thomas Smedema raakte nog de lat, nadat hij een luchtduel won.  Zo eindigde deze vriendschappelijke wedstrijd zoals die was begonnen: 0-0.

De balans na de oefenduels tegen Sportclub Genemuiden, ON Almelo, Hulzense Boys en DOS’37 is positief voor Vroomshopse Boys. De kwalitatief brede selectie geeft een goed gevoel en vertrouwen en voetballend lijkt het team weer verder te zijn. Zaterdag wordt in Coevorden in het bekertoernooi om 17.00 uur aangetreden tegen Germanicus, dat vorig seizoen uit de eerste klasse van het zondagvoetbal degradeerde. Op dinsdagavond 23 augustus volgt de volgende bekerwedstrijd. Thuis om 18.45 uur tegen eerste klasser zondag vv Emmen afgetrapt.

Tegen DOS’37 kwamen de volgende spelers in het veld: doel: Tim Sickman en Bart Jans; achter: Jordy Brinkman, Jan-Willem Drees, Rutger Schrijver, Robin Drenthen, Tom Staarman, Anjin van Veen en Rikkert Vliek; midden: Ton Kunst, Lars Scholten, Leon Dogger, Ruben Mulder en Jelle Drees. voor: Melvin Hulsegge, Thomas Smedema, Ramon de Jong en Tim van der kolk.