Vroomshoopse Boys lijkt klaar voor de topper tegen ATC’65

Op het eigen kunstgras van het sportcomplex De Bosrand oefende Vroomshoopse Boys afgelopen zaterdag tegen eersteklasser Stevo uit Geesteren. Een half uur hielden de beide teams elkaar in evenwicht, maar daarna nam de thuisploeg het heft in handen. Door fraaie goals van Mats Scholten en Ramon de Jong en een doeltreffende vrije trap van Sven Paters werd met een 3-0 voorsprong de rust bereikt.

In de tweede helft bleef de vlot combinerende Boys toonaangevend. In de slotfase bepaalde Bert Verschoor de eindstand op 4-0. Zo werden vorm en ritme behouden en evenzo van belang, werden de benen heel gehouden door de mannen van hoofdtrainer Robert Bosma. De jonge centrale verdediger Arjen van de Akker maakte na een eerder optreden tijdens een bekerduel op goede wijze zijn opwachting in de hoofdmacht, waarbij in het tweede bedrijf volop gewisseld werd.

Door de uitslagen van de inhaalwedstrijden is de Boys nu alleen koploper in de tweede klasse I. met een punt voorsprong op ATC’65 en SV Nieuwleusen. Op zaterdag 24 februari is er om 15.00 uur een mooie affiche voor de Boys met een thuiswedstrijd tegen runner-up ATC’65, waartegen eerder dit seizoen in Hengelo met 3-3 gelijk werd gespeeld. In de strijd om de tweede periodetitel, waarbij nog drie wedstrijden te spelen zijn, leidt Vroomshoopse Boys met twee punten voorsprong op de naaste belagers Rigtersbleek, Oranje Nassau en ATC’65.

Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 oefende thuis tegen SVZW JO19-1 uit Wierden. Het team van trainer Ruben Kloosterman toonde zich met de eindstand van 9-2 veruit de sterkste.

Foto’s gemaakt door Jan Deuzeman.