In de selectie van Vroomshoopse Boys ontbrak in de klassieker thuis tegen Enter Vooruit het drietal Jordy Harms, Simon Kempers en Sven Runhart. Jos Hutten bezette de centrale spitspositie en Ernst-Jan Heideman startte als rechter vleugelspits. Jesper Derks speelde als linker vleugelverdediger, terwijl zijn tweelingbroer Sil aan de rechter kant in de verdediging werd gepositioneerd.

De wedstrijd kwam door slordig balverlies aan beide kanten wat moeizaam op gang. In de 12e minuut leek Juliën Derks de impasse te doorbreken. Uit een indraaiende vrije trap vanaf links van Léon Dogger gleed de aanvaller de bal echter net naast. Enter Vooruit beperkte zich in die fase tot uitvallen, die vooralsnog niet gevaarlijk waren. Het grootste gevaar van de Boys-kant kwam van Ernst-Jan Heideman, maar zijn voorzetten werden niet op de juiste waarde geschat door de andere Boys-aanvallers. Jos Hutten was met enkele kopballen namens de Boys dichtbij de openingstreffer. De ervaren Enter-Vooruit keeper Teun Nijhof maakte een betrouwbare indruk en verwerkte de inzetten op goede wijze.

In de 28ste minuut was een razendsnelle omschakeling van de gasten de inleiding tot een treffer. De snelle Job Voortman deed het voorbereidende werk op rechts. Boys-keeper Chiel Sickman leek nog te redden, maar Sander Jansen kopte van dichtbij binnen: 0-1. Een minuut later kreeg René Doggernamens de thuisclub op een op het oog ideale plek midden voor het doel van Enter Vooruit vanaf 18 meter een vrije trapte nemen. Het geplaatste schot ging langs de muur, maar belandde op de rechter paal, waardoor een doelrijpe kans verloren ging. Het waren de gasten die aan het eind van eerste helft nog enkele kansen kregen. De adequaat reagerende Boys-doelman Chiel Sickman voorkwam een nog ruimere achterstand tegen de hekkensluiter van de tweede klasse J.

In de tweede helft zette de Boys hoger druk om zo het tij te keren. Tot echte kansen leidde dat vooralsnog niet en de fanatiek strijdende gasten hielden stand. Een schot in het zijnet van Enter Vooruit in de 57ste minuut van het door goalie Chiel Sickman verlaten doel  was een teken dat de bezoekers op een tweede treffer loerden. In de 63ste minuut kwam bij de boys Ruben Smedema in het veld voor Ernst-Jan Heideman. In de 70ste minuut werden aan Boys-zijde Patrick Drenthen en Sil Derks gewisseld voor de youngsters Niels Pierik en  Mats Scholten. In de 72ste minuut brak de thuisclub eindelijk eens weer door op rechts, maar Ruben Smedema stuitte op doelman Teun Nijhof. Twee minuten later paste Boys-hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman opnieuw twee wissels toe. Bram Hooijer en Bert Verschoor kwamen Levi Aitink en Jos Hutten vervangen.

Het slotoffensief van de thuisploeg leidde in de 82ste minuut tot een doelrijpe kans voor Léon Dogger. De middenvelder dook na een vlot lopende combinatie vrij op voor sluitpost Teun Nijhof, die knap redde. Verder liet Enter Vooruit het niet komen. Door de 1-0 overwinning verlaten de gasten na deze zwaar bevochten overwinning de laatste plaats op de ranglijst van de tweede klasse J.

Vroomshoopse Boys blijft op de 5e plek staan na een teleurstellende wedstrijd, waarin de thuisploeg maar niet in het vertrouwde ritme kon komen. De vier topploegen zijn voorlopig uit zicht geraakt voor de Boys. Aanstaande zaterdag wordt uit tegen FC Meppel gespeeld. Thuis werd nipt met 1-0 gewonnen van deze laagvlieger, dus de blauw-gele formatie is gewaarschuwd.

Tegen Enter Vooruit werd in de volgende formatie gespeeld: doel: Chiel Sickman; achter: Sil Derks (70: Niels Pierik), Patrick Drenthen (70: Mats Scholten), Robert Veld en Jesper Derks; midden: Levi Aitink (74: Bram Hooijer), Léon Dogger en Tom Pierik; voor: Ernst-Jan Heideman (63: Ruben Smedema). Jos Hutten (74: Bert Verschoor) en Juliën Derks.

De beloften tot en met 20 jaar van Vroomshoopse Boys spelen op dinsdagavond 7 maart de laatste wedstrijd in de voorronde van de Beltona-competitie. Om 20.00 uur wordt thuis op De Bosrand afgetrapt tegen de beloften van DETO uit Vriezenveen. Een gelijkspel is voldoende om zich te plaatsen voor de finaledag bij Sparta Enschede aan het eind van dit seizoen.