Op het knusse en koude sportpark van SC Elim begon Vroomshoopse Boys met hartverwarmend combinatiespel aan de wedstrijd tegen de plaatselijke voetbaltrots, de nummer 8. op de ranglijst van de tweede klasse J. Er werd hoog druk gezet door de gasten en de bal ging van voet tot voet. In de 12e minuut werd deze aanvallende intentie beloond met een doelpunt van Juliën Derks. Hij kreeg de bal op een presenteerblaadje vanaf links aangeboden door de doorgebroken linker vleugelverdediger Simon Kempers.

In de 20ste minuut leek Jordy Harms na een scrimmage namens de Boys met een geraffineerd hakballetje te scoren. Een verdediger van SC Elim hield de bal net voor de lijn tegen. Een minuut later moest rechter Boys-vleugelverdediger Sil Derks er met een even daarvoor opgelopen bovenbeenblessure af. Voor hem kwam Sven Runhart in het veld, die op de voor hem vertrouwde linker positie in de verdediging  ging spelen. Daardoor verhuisde Simon Kempers naar de rechterkant in de defensie.

In de fase erna liet een wilskrachtig SC Elim zien waarom ze de laatste tijd zoveel punten hebben behaald. Menig persoonlijk duel werd gewonnen door de thuisploeg, die ook vanuit een snelle omschakeling tot kansen kwam. Geconcentreerd verdedigend werk van de Boys voorkwam vooralsnog een tegentreffer. Aan de andere kant verscheen Bert Verschoor in de 35ste minuut één op één voor keeper Gerben Lunnenborg, die met een knappe reflex met zijn linker voet redde. SC Elim bleef dreigend, vooral met diepe ballen, en dat leek in de 40ste minuut succes te hebben. Uit het niets dook Daymen Doldersum vrij op voor Boys-keeper Chiel Sickman, maar de bal werd van dichtbij net overgeschoten. Met een 0-1 stand werd gerust.

Direct in de tweede helft werd de Boys met de neus op de feiten gedrukt. Een verre voorzet vanaf rechts werd bij de gasten door alles en iedereen bij de Boys gemist, waarna Daimen Diphoorn knap binnen tikte: 1-1.  Het pleit voor de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman dat ze niet mee gingen in het soms opportunistische spel van SC Elim. De combinaties werden weer gezocht en gevonden door de gasten in dit bij vlagen pittige duel, waaraan scheidsrechter C.M. van Beek de handen vol had. In de 58ste minuut konden in grote getale meegekomen Boys-supporters weer juichen. Centrumspits Jordy Harms zette goed door op rechts en rechter verdediger Jay Doldersum tikte de bal onder druk van Boys-aanvaller Bert Verschoor in eigen doel: 1-2.

Na een uur spelen werd de tomeloze inzet van de thuisploeg beloond met een hard en geplaatst schot vanaf rechts in de linker hoek van dezelfde Jay Doldersum: 2-2. Daarna nam een zichtbaar geschrokken Vroomshoopse Boys het heft weer in handen en er werden nu ook meer duels van de zichtbaar vermoeider wordende spelers van SC Elim gewonnen. In de 66ste minuut zette Bert Verschoor de kroon op zijn vele goede werk. Hij gaf na een prima actie vooraf van Tom Pierik met een geplaatst schot keeper Gerben Lunnenborg geen schijn van kans: 2-3.

De doelrijpe kansen regen zich daarna aaneen voor de  Boys en in de 76e minuut was het alweer raak. De minuut daarvoor voor Levi Aitink ingevallen Jos Hutten bracht koppend Bert Verschoor in stelling, die met een droog schot het vonnis voltrok: 2-4. In de 85ste minuut werd de moegestreden Bert Verschoor aan Boys-zijde gewisseld voor Bram Hooijer. In de 86ste minuut speelde Juliën Derks de Elim-defensie met een wervelende solo helemaal zoek en de afronding was perfect: 2-5.

Dat SC Elim in de extra tijd met een vrije trap vanaf links van Youri Benjamins nog een keer doeltreffend uithaalde, was alleen van belang voor de statistiek. Op de 3-5 uitoverwinning van een vooral technisch sterker Vroomshoopse Boys viel uiteindelijk weinig af te dingen. Zaterdag wordt de laatste wedstrijd voor de winterstop gespeeld.

Dan voetbalt Vroomshoopse Boys als de nummer 3 van de tweede klasse J. om 15.00 uur thuis op de Bosrand tegen de nummer 5. SV. Gramsbergen. Op papier is dat weer een veelbelovend duel.

In Elim werd door Vroomshoopse Boys in de volgende formatie gespeeld: doel: Chiel Sickman; achter: Sil Derks (21: Sten Runhart), Patrick Drenthen, Robert Veld en Simon Kempers; midden: Levi Aitink (75: Jos Hutten), Léon Dogger en Tom Pierik; voor: Juliën Derks, Jordy Harms en Bert Verschoor (85: Bram Hooijer).

Eersteklasser Vroomshoopse Boys 2 boekte in IJsselmuiden een knappe 1-0 overwinning op IJVV 2. Vroomshoopse Boys JO19-1 speelde met 2-2 gelijk tegen Schalkhaar JO19-1. Vroomshoopse Boys behaalde ook een punt door de 1-1 remise tegen vv Hellendoorn. Het Beltonateam van Vroomshoopse Boys belfoten speelt op dinsdagavond 6 december om 20.00 uur thuis op de Bosrand tegen de beloften van Stevo uit Geesteren.