In het competitieduel op een zonovergoten sportpark De Bosrand tussen Vroomshoopse Boys en titelkandidaat SVZW uit Wierden begonnen beide teams behoedzaam vanuit gesloten defensies. Inzet was de toppositie in de derde periode van de eerste klasse D. van het zaterdagvoetbal. Nog meer speelde mee het in stand houden van de titelkansen voor SVZW en het wegkomen van de degradatiezone voor Vroomshoopse Boys. Bij de thuisclub ontbraken Jelle Drees, Andjin van Veen  en Ton Kunst vanwege blessures en maakte routinier Harold Kivits weer z’n opwachting. In de 13e minuut kwam een domper voor de thuisploeg. De snelle Yessin Maskoul ontsnapte aan de aandacht van de Boys-defensie en kon zomaar doorbreken in het centrum. De breed gelegde bal van de linkerspits vabn SVZW werd van dichtbij onberispelijk ingeschoten door Maarten Jansen: 0-1.

Beide teams probeerden daarna kansen te creëren, maar de verdedigingen stonden vooralsnog als een huis, waarbij Boys-keeper Tim Sickman enkele keren handelend optrad. Dat betekende veel strijd op het middenveld, waarbij de wedstrijd niet echt wilde ontbranden. de 37ste minuut werd de stand op 0-2 gebracht. Een overigens ten onrechte toegekende vrije trap van vanaf links van Karlo Borghuis werd door Maarten Jansen terug gekopt op de vrij staande Bas Woesthuis, die simpel kon intikken. Na de rust, waarbij verdediger Ramon Bolks aan Boys-zijde was gewisseld voor spits Ramon de Jong, miste het soepel combinerende SVZW aanvankelijk een aantal doelrijpe kansen door Yessin Maskoul en Maarten Jansen. In die fase begon de Boys meer persoonlijke duels te winnen en kwam de thuisploeg beter in haar spel. In de 56ste minuut wist SVZW-keeper Mike Brinks een slim door Leon Dogger genomen vrije trap knap uit de benedenhoek te tikken. In de 57ste minuut verlengde Jos Hutten een inzet van verdediger Jordy Brinkman, maar de bal was te zacht om keeper Mike Brinks echt te verontrusten. Twee minuten later lanceerde Harold Kivits met een ragfijne dieptepass Ernst-Jan Heideman, die in kansrijke positie onderuit ging. Scheidrechter Nick Wenneker uit Vorden zag hier geen penalty in. Vroomshoopse Boys bleef druk houden, maar de defensie van de Zwaluwen oogde soeverein. In de 77ste minuut legde Leon Dogger aan voor een vrije trap vanaf 30 meter, maar het harde schot werd door de SVZW-keeper met zijn vingertoppen over de lat gewerkt.

Toen het offensief van de Boys luwde kwam SVZW steeds meer opzetten met snelle tegenstoten. In de 73ste minuut kwam Lars Hooijer bij de thuisploeg in het veld voor Ernst-Jan Heideman. In de 85ste minuut volgde de laatste serieuze oprisping van de Boys, maar de voorzet van Juliën Derks werd net onderschept, In de 86ste minuut werd de streekderby definitief beslist door een doelpunt van Ferdi ter Avest, die attent reageerde op een mooie steekpass achter de verdediging van de Boys: 0-3. In de allerlaatste minuut leek scheidsrechter Nick Wenneker na een vermeende overtreding SVZW een strafschop toe te kennen, maar hij werd door zijn assistent Luuk van Zuijlen overruled. Zo eindigde deze wedstrijd met 0-3 voor de gasten, die deze winst ook verdienden. Zaterdag speelt de Boys een uitwedstrijd in Vriezenveen tegen DETO en in deze Twenterand-derby zijn de punten voor het team van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal hard nodig. Directe concurrent FC Zutphen kwam thuis niet verder dan een 0-0 gelijk spel tegen vv Hierden, waardoor Vroomshoopse Boys de een na laatste plaats van de eerste klasse D. blijft bezetten.

Er werd door de Boys in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Rutger Schrijver, Ramon Bolks (46: Ramon de Jong) en Robert Veld; midden; Harold Kivits, Lars Scholten en Leon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman (73; Lars Hooijer), Jos Hutten en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 won thuis verdiend met 4-2 van laagvlieger Hellendoorn 2 en blijft derde. In de eerste klasse. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys J019-1 verloor in Wierden met 2-0 van SVZW JO19-1 en staat nu zesde.