Op het ondanks de vorst goed gekeurde kunstgrasveld van De Bosrand startte Vroomshoopse Boys uitstekend tegen SVI uit Zwolle. Er werd constant hoog druk gezet en meerdere vlotte combinaties leidden tot doelrijpe kansen. Ton Kunst zag eengoed geplaatste vrije trap vanaf 20 meter net afketsen en Ramon de Jong kon net niet genoeg snelheid aan een volley mee geven. In de 12e minuut kreeg de vrij staande Juliën Derkseen mooie schietkans, maar de bal vloog net naast. Na 18 minuten leek de op dat moment verdiende voorsprong er te komen voor de Boys, maar het snoeiharde schot van Leon Dogger ging via de lat over. Het technisch bekwaam spelendeSVI kreeg daarna wat meer vat op het spel, maar dat leidde vooralsnog niet tot grote kansen. Na een half uur spelen leek de ban te worden gebroken. De mee naar voren gekomen centrale verdediger Rutger Schrijver kon namens de Boys twee keer van dichtbij ongehinderd inschieten, maar keeper Alex Grafhorst pareerde twee keer op uitstekende wijze.

Daarna deed een oude voetbalwet weer eens opgeld. Als je zelf verzuimt te scoren doet de tegenstander het wel. In de 39steminuut werd een inzet vanaf rechts van Faisel el Atiaoui door alles en iedereen gemist. De bal verdween verrassend in de verre hoek: 0-1. Dat was tevens de ruststand. Het zichtbaar even aangeslagen Vroomshoopse Boys probeerde zich in detweede helft manmoedig te herpakken, maar de verdediging van SVI stond goed. Ton Kunst kreeg na 55 minuten een vrije schietkans, maar schoot naast. Na een uur spelen werd Jos Hutten ingebracht gebracht, in dit geval Bram Hooijer ruimde het veld. De gasten kregen door de constant aanvallendethuisploeg steeds meer ruimte en na 61 munten profiteerde Quinten de Lain daarvan vanuit de rebound: 0-2.

De wedstrijd leek op slot te zitten en de gasten controleerden waar dat maar kon. Het pleit voor Vroomshoopse Boys, dat met met volle overgave bleef strijden voor een beter  resultaat. Ton Kunst slaagde er net niet in om de bal vanuit de draailangs de op het oog al verslagen SVI-doelman te krijgen. JelleDrees schoot van grote afstand goed in, maar ook nu bleef keeper Alex Grafhorst de situatie meester door de bal over de lat te tikken. De aanval werd aan Boys-zijde nog versterkt met de komst van Robert Veld, die als linker spits de aanval ging versterken. Hij verving linker verdediger Robin Drenthen en het team van hoofdtrainer Karlo Meppelink en assistent Henk Harmens ging zo mogelijk nog offensiever spelen.

Er kwam nog meer ruimte voor de behendige en snelleaanvallers van SVI. In de 81ste minuut maakte Youp Kok daarvan gebruik: 0-3. Op diens geplaatste inzet was Boy-keeper René Kok kansloos. Met de moed der wanhoop bleef Vroomshoopse Boys op doelpunten jagen en dat had succes. In de extra tijd maakten Ramon de Jong en Ton Kunst direct achter elkaar de 1-2 en de 2-3. Nog even was er hoop op eengelijkspel, maar het eindsignaal van arbiter Stan Heusschenkwam daarvoor te snel.

Door deze 2-3 nederlaag maakt Vroomshoopse Boys even eenpas op de plaats in de tweede periode, maar de koppositie is nog in zicht. Het niet mee kunnen spelen van de geblesseerdespits Jordy Harms  speelde mee, evenals andere blessures van basisspelers. De selectie bevat echter genoeg kwaliteit om dit op een goede wijze op te vangen. Door niet te scoren in de beginfase van dit duel werd SVI de kans gegeven om weer terug te komen in de wedstrijd. Een fraaie serie van 13 duelsmet een ongeslagen status, inclusief beker- en oefenwedstrijden, werd door deze nederlaag beëindigd. Vroomshoopse boys richt als de nummer 4. Van de tweedeklasse H. weer de rug om zaterdag in IJsselmuiden de nummer 5. IJVV te bestrijden.

Er werd in de volgende opstelling gespeeld; doel; René Kok; Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robin Drenthen (72: Robert Veld); Leon Dogger, Jelle Drees en Bram Hooijer (60: Jos Hutten); voor: Ramon de Jong, Ton Kunst en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys  2 heeft de koppositie in de eerste klasse heroverd op Go-Ahead Kampen 2. Thuis won het team van trainer Reinier de Jong verdiend met 5-2 tegen DOS’37 2 uit Vriezenveen. Christiaan Bos scoorde twee keer in de slotfase.