VROOMSHOOPSE BOYS O11-1 KAMPIOEN!.

Nadat de boys van de 011-1 de eerste 2 gespeelde competities net aan het kortste eind hadden getrokken voor een kampioenschap in de 1e klasse, kon het op zaterdag 16 maart dan eindelijk gebeuren.
Met een voorsprong van +3 en een doelsaldo van +25 op de nummer 2, kon het toch haast niet meer misgaan, maar toch voetbal is en blijft een raar spelletje.
De boys moesten thuis aantreden tegen de nummer 2, Balkbrug/Avereest en zouden bij verlies en met een  doelpunten verschil  van 12 kampioen zijn, maar kampioen worden bij winst of gelijkspel is toch wel het allermooist!
De boys begonnen de wedstrijd toch met wat zenuwen en dat was wel terug te zien in het spel.
Ze kwamen vrij vlot op achterstand door een mooi afstandschot door een speler van Balkbrug/Avereest.
De toon was gezet en de boys lieten zich niet uit het veld slaan.
De zenuwen leken verdwenen en de boys lieten zien waar ze goed in zijn.
Samenspelen en scoren!
Eerst kwamen er 2 doelpunten van Alexander en niet veel later scoorde Joël, waardoor de boys al snel op 3-1 voorsprong kwam.
Een opluchting voor de boys, maar ook voor het vele publiek welke langs de kant stond te kijken.
De eerste 15 minuten zaten erop en het was tijd voor een korte pauze.
Het 2e blokje begonnen de boys sterk, maar ook Balkbrug/Avereest gaf zich nog niet gewonnen.
Zij waren wat brutaler en af en toe ook wat fysieker. En waar de boys niet tot scoren kwam, lukte het hen wel.
Ze scoorden in het 2e blokje maarliefst 3 doelpunten, waardoor de boys tegen een achterstand aan keken.
Het was ineens 3-4 toen er weer een kwartier gespeeld was.
” De koppen” werden even bij elkaar gestoken.
De opdracht was duidelijk.
Genieten en blijven voetballen, dan zou het helemaal goedkomen.
Er werd van kant gewisseld, maar ook nu viel er eerst weer een doelpunt van het team van Balkbrug/Avereest en was het 3-5.
En toen leek toch ” het knopje” om te gaan bij de boys en werd er wederom een doelpunt gescoord door Alexander waardoor de stand op 4-5 kwam en de spanning weer helemaal terug was.
Niet veel later scoorde het team van Avereest/Balkbrug alsnog waardoor het verschil toch weer op 2 doelpunten kwam, 4-6.
Er was weer een kwartier voorbij en het was even tijd was voor rust.
Wat een spanning met nog een kwartier te spelen.
In principe waren de boys al wel kampioen, maar kampioen worden met verlies is toch eigenlijk niet zo mooi.
Het laatste kwartier ging in en de boys stonden op scherp en gingen doen wat ze moesten doen.
Gewoon lekker voetballen!
Alexander werd vlak bij het doel , bij de achterlijn flink onderuit gehaald, waardoor de boys een penalty toegewezen kregen door scheidsrechter Imre van Brussel.
Zij floot voor het eerst een wedstrijd van de boys 11-1 en deed dit met verve!
Kian mocht aanleggen en bleef koelbloedig.
Hij schoot de bal keurig binnen 5-6.
Er waren nog een paar minuten te gaan.
De verdeding van de Boys stond wederom goed.
De bal werd daar onderschept en vanuit achter werd er mooi naar voren samengespeeld, waardoor Jayden vrij voor de goal kwam.
Hij bleef rustig en schoot de bal mooi binnen!
De ontlading was groot!
6-6 en dat betekende dat de boys ongeslagen kampioen zouden zijn.
De tijd tikte door, vooral het publiek vond het wel mooi geweest en vonden dat het wel tijd was.
De boys bleven rustig gaven niks meer weg.
Niet veel later klonk het laatste fluitsignaal, de wedstrijd zat erop!
De Boys van de 011-1 Keeper Tygo, Levi, Joris, Kian, Stijn, Hidde, Ian, Alexander, Jayden en Joël hebben als team een puike prestatie neergezet en mogen het laatste deel in de hoofdklasse laten zien wat ze kunnen.

Samen met trainers Wout  Marissen en Sven Paters en leider Koen Bosch komt dat vast goed!