Vroomshoopse Boys O15-1 wint terecht, maar op het nippertje!

Juventa ’12 015-1 – Vroomshoopse Boys O15-1: 3 – 4 (2 – 3)

Op zaterdag 10 december werd de laatste wedstrijd van de najaarsronde gespeeld in de competitie.
Op het programma stond de wedstrijd tegen Juventa, welke we in onze eerste ontmoeting, maar net wisten te winnen.

De wedstrijd kon niet beter beginnen, omdat we na slechts 45 seconden al de 0 – 1 op het bord konden laten noteren. Door een prima bal van Bernd door de as van het veld werd Luuk bereikt. Hij wist beheerst af te ronden: 0 – 1.
Na deze 0 – 1 waren wij de bovenliggende partij. Het veldspel was echter wel erg chaotisch met veel ballen over en weer. Pas in de 13e minuut konden wij het verschil weer maken door een assist van Mick. Hij wist Luuk wederom in stelling te brengen, waarna Luuk zijn 2e doelpunt op het wedstrijdformulier liet noteren.

Tot aan de 0 – 2 was er weinig aan de hand, totdat Juventa beter in het spel wist te komen. Via een aantal snelle uitbraken van hun rechterspits werden wij achteruit gedrongen. Dit leidde in de 29e minuut tot de 1 – 2. Overdonderd door het tegendoelpunt was het Juventa die snel orde op zaken stelde door de 2 – 2 te scoren via een counter.
Bij de pakken neerzitten was er niet bij voor ons en vanaf de aftrap wist Thomas met een diepe bal Mick te bereiken die de linksback goed wist te omzeilen, 2 – 3.

Na rust begon het duel onrustig. Het spel werd vooral op het middenveld uitgevochten en op dit punt waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Juventa wist dit beter om te zetten in concrete aanvallen en in de 8e minuut na rust werd er door een verdedigingsfout makkelijk weggedraaid in de 16, 3 – 3.

Vanwege de belangrijke wedstrijd HHC – Hulzen zat er maar één ding op en dat was alles of niets. In een 3 – 3 – 4 opstelling werd er gevochten voor de overwinning en in de één na laatste minuut wist Mick vanuit een diepe bal van Luuk een goede solo om te zetten in een 3 – 4 einduitslag.
Een spannende wedstrijd waarin we op het nippertje wisten te winnen. Een prima uitgangspositie om de tweede seizoenshelft in te gaan! Tot in februari!