Vroomshoopse boys O17-2 wint eerste bekerwedstrijd

Afgelopen zaterdag stond de eerste serieuze wedstrijd van het seizoen op het programma. De week ervoor werd in een vriendschappelijk wedstrijd Marienberg 017-1 eenvoudig gewonnen met 0-9. SC Balkbrug / Avereest O17-1 is van een heel ander niveau. De ploeg speelt net als ons komend seizoen in de 2e klasse.

De scheidsrechter blaast op zijn fluit en we gaan beginnen. De intenties van de tegenstander was direct al vanaf de eerste minuut duidelijk. De bal zo snel mogelijk naar voren schoppen en hopen op het beste. Na een onwennig begin kregen we wat meer grip op de wedstrijd. Een aantal kansen die helaas niet benut werden. De keeper van SC Balkbrug / Avereest wist nog steeds zijn doel schoon te houden. Thijs bracht daar verandering in na een goede actie van Olaf. Zo stond de 0-1 op het scorebord. Vlak voor rust was er nog een corner voor Balkbrug. Kyrell wist in eerste instantie de bal nog knap te pakken, helaas werd de bal in de rebound alsnog in het doel gewerkt. Zo ging we met 1-1 de rust in.

Na de rust kwamen we ook weer uitstekend uit de startblokken. Jammer genoeg zat het probleem in de afwerking. Onze rechtsback Rick was klaar met alle gemiste kansen en besloot zelf maar het goede voorbeeld te geven. De aanval werd zowel opgezet als afgemaakt door Rick. Zo stonden we op een 1-2 voorsprong. Daarna werd het voetbal er niet beter op. Balkbrug ging nog meer voetballen op de lange ballen. De vermoeidheid begon ook parten te spelen bij enkele spelers. 10 minuten voor tijd kreeg Balkbrug een vrijetrap vlak bij het 16 meter gebied. De vrijetrap ging over de keeper het doel in en zo stond het weer gelijk. Zoals al eerder vermeld zag het voetbal er niet meer uit. Wel waren er aan beide kanten nog grote kansen. Kyrell die een aantal ballen nog knap uit het doel wist te houden. De buitenspelers Yorrick en Milan die achter elke bal aan bleven het rennen en loerden op die ene kans. En die kans kwam er. Yorrick kreeg de bal na een goede inspeelbal van Roy. Onder druk van de verdediger wist hij de bal langs de keeper te krijgen. Voor de 3e keer deze wedstrijd hadden we de voorsprong te pakken. Daarna was het alleen maar tegenhouden. De scheidsrechter was zo blij dat hij weer mocht fluiten dat hij veel blessure tijd bijtrok. Daar klonk het laatste fluitsignaal. De opluchting was groot. Een verdiende overwinning en een prima start van het seizoen.

Volgende zaterdag staat om 10 uur de wedstrijd tegen CSV’28 O17-3 op het programma. Op de Bosrand gaan we op zoek naar de 2e overwinning in de beker.