Vroomshoopse Boys O19-1 toont veerkracht

Schalkhaar O19-1 – Vroomshoopse Boys O19-1: 3 – 3 (3 – 1)

Op een druilerige zaterdagmiddag, 22 september, stond de eerste competitiewedstrijd op het programma.

In Schalkhaar werd gespeeld tegen de plaatselijke O19-1. De wedstrijd starte om exact 15.00.  In de beginfase oogde de wedstrijd chaotisch. De bal ging vaak heen en weer, zonder dat een ploeg de bal echt in bezit kon houden. Dit leidde in minuut 3 al tot een vrije trap voor Schalkhaar. De scheidsrechter liet de grensrechter staan die aangaf dat het buitenspel was en op het bord werd 1 – 0 genoteerd in ons nadeel. In het kwartier dat volgde wisten wij een aantal kansen te creëren via onder meer Sil, Jesson en Arnaut. In de 20e minuut stond het achterin niet goed, wat resulteerde in een steekbal. In de 1 v 1 werd Wouter gepasseerd, 2 – 0. In een helft waarin het niet mee leek te zitten werd het kort na de 2 – 0, 3 – 0 door een verkeerd ingeschatte dieptepass. De stand was ietwat geflatteerd, maar stond tot echt op het bord.

Vlak voor rust deden wij wat terug via een prima pass door de as van Brian op Jesson, hij rondde koeltjes af wat een 3 – 1 ruststand betekende.

Na rust werd er uit een ander vaatje getapt. Schalkhaar kreeg geen ruimte meer om op te bouwen en werd overal af gejaagd, diverse kansen werden hierdoor afgedwongen, voornamelijk vanuit de omschakeling. In de 70e minuut resulteerde dit door een goede pass van Jesson op Wladic in de verdiende 3 – 2.

De laatste 20 minuten werd er onverminderd door gedrukt. Simon zette vanaf de linkerkant een dribbel in en werd onregelementair gestopt in de 16, penalty. Deze werd ingeschoten door Arnaut, al wist de keeper hem te stoppen.  In de 85e minuut werd de, op basis van het vertoonde spel, verdiende 3 – 3 op het bord geschoten. Simon zette voor vanaf de linkerflank en Niels die na een blessure zijn rentree maakte kopte binnen; 3 – 3.

Al met al een enerverende eerste wedstrijd van die seizoen. Komende week komt Heino O19-1 op bezoek.

Tijdstip van spelen: 15.00