Op het sportpark De Werf in Enter speelde Vroomshoopse Boys afgelopen zaterdag de eerste oefenwedstrijd van het seizoen 2017-2018 tegen een bekende tegenstander: tweede klasser Enter Vooruit. Een mooie gelegenheid voor de nieuwe Boys-hoofdtrainer Karlo Meppelink om de spelers van de A-selectie tussen de vier hoekvlaggen in actie te zien. In de eerste helft was Vroomshoopse Boys met verzorgd veldspel  de bovenliggende partij zonder veel kansen te creëren. Ton Kunst liet in de 19e minuut namens de bezoekers de enige treffer aantekenen: 0-1. Verdedigend gaf Vroomshoopse Boys in de eerste 45 minuten zo goed als niets weg.

Door de vele wisselingen aan Boys-zijde kwam Enter Vooruit steeds beter in de wedstrijd. In de 55ste en 69ste minuut werden individuele defensieve fouten resoluut door de thuisploeg afgestraft.  Vroomshoopse Boys kreeg ook nog wel enkele kansen, maar de benodigde scherpte ontbrak. Uiteindelijk won Enter Vooruit dit nuttige oefenduel dan ook met 2-1.

De komende week is de selectie van Vroomshoopse Boys door de komst van de tegen Enter Vooruit door vakantie nog ontbrekende vier spelers naar verwachting compleet. Op dinsdagavond 22 augustus wordt er in Hulzen om 20.00 uur geoefend tegen Hulzense Boys, dat afgelopen seizoen uit de eerste klasse degradeerde. Op zaterdag 26 augustus wordt er thuis op de Bosrand om 14.30 uur door Vroomshoopse Boys afgetrapt voor de oefenwedstrijd tegen tweede klasser zondag vv Zuidwolde.