De KNVB heeft het speelschema voor de tweede klasse I Oost 1 van het zaterdagvoetbal bekend gemaakt voor het seizoen 2023-2024. De hoofdmacht van Vroomshoopse Boys opent op zaterdag 23 september aanstaande de op het oog aantrekkelijke competitie thuis op De Bosrand tegen PH uit Almelo. Om 14.30 uur wordt er dan afgetrapt. Dat aanvangstijdstip van de thuiswedstrijden van de Boys lag de laatste jaren op 15.00 uur, maar komend seizoen is dat weer op de oude en vertrouwde tijd van 14.30 uur.

Op zaterdag 30 september speelt de Boys uit in Hengelo om 17.00 uur tegen nieuwkomer ATC’65, dat overgekomen is van het zondagvoetbal. Op zaterdag 7 oktober is thuis RKSV De Zweef uit Nijverdal de volgende tegenstander. Een week later wordt er uit om 15.00 uur gespeeld tegen oude bekende FC Zutphen, dat vorig seizoen overtuigend kampioen werd van de derde klasse.

De ultieme derby tegen vv Den Ham staat op zaterdag 25 november aanstaande in Vroomshoop op het programma. Op zaterdag 20 april 2024 is de return op de Rohorst in Den Ham gepland. De laatste competitiewedstrijd voor de winterstop wordt op zaterdag 9 december 2023 thuis tegen SC Barbaros uit Hengelo gespeeld. Direct na de winterstop wordt voor het door de Boys op 20 januari 2024 thuis gespeeld tegen SV Nieuwleusen (thuis) en op 27 januari 2024 uit bij SV Gramsbergen. Dat zijn tevens de twee laatste tegenstanders van de reguliere competitie, die op zaterdag 25 mei 2024 uit bij SV Nieuwleusen voor Vroomshoopse Boys eindigt.

Er spelen 14 teams mee in de tweede klasse I tijdens het seizoen 2023-2024, waarbij er om drie periodetitels en om het kampioenschap en aan de andere kant tegen degradatie wordt gestreden. De A-selectie van Vroomshoopse Boys is inmiddels met de voorbereiding op de competitie begonnen. Dat gebeurde onder meer met de nieuwelingen Lars Scholten (27) en Ramon de Jong (30), die na uitstapjes naar respectievelijk SVZW en Sp. Daarle weer teruggekeerd zijn op het oude nest. Eind augustus wordt er een trainingskamp op de Veluwe belegd. Op zaterdag 26 augustus wordt er door de mannen van hoofdtrainer Robert Bosma geoefend bij en tegen tweedeklasser vv Hierden.