Op het kunstgrasveld van De Bosrand kon dankzij de inzet van vrijwilligers de competitiewedstrijd Vroomshoopse Boys tegen KHC uit Kampen doorgang vinden. Na het beginsignaal van de 24-jarige arbiter J. Besselsen uit Barneveld ontwikkelde zich een echt voetbalgevecht. Het goed combinerende Vroomshoopse Boys toonde aanvallende intenties, terwijl KHC loerde op de snelle tegenstoten via de behendige aanvallers. In de 3e minuut leek Ton Kunst namens de thuisclub te score te openen. Er werd echter dor de voortreffelijk leidende arbiter Besselsen een duwfout van Jos Hutten geconstateerd, zodat de treffer werd geannuleerd. In de 13e minuut brak Jeffrey de Nooijer namens KHC gevaarlijk door, maar zijn schot werd op het laatste moment gekraakt. In de 15e minuut schoot Lars Scholten van afstand snoeihard in en stichtte Jos Hutten gevaar, toen keeper Demi Loet loetoer de bal niet klemvast kon krijgen. Het was Ton Kunst, die van de situatie profiteerde door de bal hoog in het doel te jagen: 1-0.

Vroomshoopse Boys wilde de op dat moment verdiende voorspong zo snel mogelijk verdubbelen. Thoams Smedema kopte na een corner van Harold Kivits in de 21ste minuut net naast. In de 32ste minuut draaide Jos Hutten weg van z’n directe tegenstander, maar hij vond de KHC-keeper op z’n weg. De Boys bleef gedoceerd aanvallen en in de 38ste minuut schoot Ernst-Jan Heideman net naast na een vloeiende combinatie over meerdere schijven. KHC bleef gevaarlijk bij snelle uitvallen en de gevaarlijke aanvaller Ibrahim Tuncer werd op het laatste moment de voet dwars gezet.

Na de ruststand van 0-0 begon KHC wat meer aanvallend aan de wedstrijd en dat betaalde zich uit. In de 46ste minuut kreeg Kevin Olaria net even te veel ruimte en hij schoot de bal van dichtbij langs de kansloze Boys-goalie Tim Sickman: 1-1. De zichtbaar aangeslagen thuisclub was even de kluts kwijt en KHC was in deze fase het meest dreigend zonder beslissend toe te slaan. Het predicaat “Meer spannend dan fraai” was steeds meer van toepassing, waarbij de meeste persoonlijke duels zich op het druk bezette middenveld afspeelden. In de 65ste minuut brak KHC gevaarlijk door, maar de geslepen Kevin Olaria verzuimde de 1-2 te laten aantekenen.

In de 64ste minuut meldde Vroomshoopse Boys zich weer eens nadrukkelijk aan het front, maar Ernst-Jan Heideman vond net niet de goede voortzetting na een goede vooractie van Jos Hutten. In de 70ste minuut wisselde het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters Thomas Smedema voor Ramon de Jong. In de 71ste minuut wist de vrij gelopen Ton Kunst vanuit de draai de bal net niet goed te raken om doeltreffend af te ronden. In de 74-ste minuut vond de tactische en tevens aanvallende wissel plaats aan Boys-zijde door overigens ook de licht geblesseerde centrale verdediger Ramon Bolks te vervangen door aanvaller Tim van der Kolk. In de 80ste minuut kwam de volgende wissel bij de thuisploeg: Juliën Derks voor Ernst-Jan Heideman. De Boys gooide in de slotfase alles op de aanval, omdat een driepunter tegen naaste concurrent KHC in feite een must was. KHC verdedigde goed en gaf weinig kansen weg. In de 82ste minuut kreeg de KHC-aanvaller Jeffrey de Nooijer vanaf 20 meter uit een vrije trap een vrije schietkans, maar via de goed geposteerde muur van de Boys bal vloog de bal naast. Vroomshoopse Boys vergrootte daarna de druk en in de 89ste minuut leek het eindelijk te gebeuren. Ramon de Jong had vanuit een moeilijke hoek de bal voor het inschieten, maar teisterde de buitenkant van de paal.

Toen menigeen zich al had verzoend met een voor de Boys teleurstellende 1-1 eindstand sloeg routinier en aanvoerder Harold Kivits in de 94ste minuut toe. De bal werd vanaf 20 meter snoeihard laag in de linkerhoek geschoten : 2-1. Deze fraaie treffer zorgde voor een enorme ontlading aan Boys-zijde. Een slotoffensief van KHC kreeg de laatste twee minuten niet echt meer vorm en de begeerde drie punten waren in de blauw-gele tas. Door deze overwinning is de nummer 10. KHC tot op een punt genaderd. Door de nederlaag van DETO Twenterand tegen FC Zutphen is de afstand van Vroomshoopse Boys tot de nummer 12 van de eerste klasse D. nu opgelopen tot 9 punten.
Volgende week zaterdag wacht de Twenterand-derby in Vriezenveen tegen DOS’37, dat zich in de middenmoot bevindt. Thuis werd na een gelijk opgaande wedstrijd met 1-0 door de Boys gewonnen en ook nu wordt er een spannend duel verwacht.

Tegen KHC werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Ramon Bolks (74: Tim van der Kolk), Andjin van Veen en Robin Drenthen; midden: Harold Kivits, Lars Scholten en Ton Kunst; voor: Ernst-Jan Heideman (80: Juliën Derks), Jos Hutten en Thomas Smedema (70: Ramon de Jong).

Vroomshoopse Boys 2 pakte met trainer Reinier de Jong de draad van het winnen weer op in de eerste klasse. Thuis werd Excelsior’31 3 met 3-1 verslagen. Op woensdagavond 15 februari spelen de beloften van Vroomshoopse Boys in het Beltona-voorronde tegen hun leeftijdsgenoten van MVV’29. Deze wedstrijd op de Bosrand begint om 19.30 uur.
//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-209