Van 6 tot en met 14 oktober geldt bij de landelijke sportbonden de jaarlijkse Week van de Scheidsrechter. De waardering voor de leidsmannen en leidsvrouwen bij de sportwedstrijden staat daarbij centraal. Het is tevens een ode aan al die vele vrijwilligers, die wekelijks de ontelbaar vele wedstrijden leiden. Zij verdienen volop respect van de sporters en ook supporters! Bij de KNVB met z’n 1,2 miljoen voetballers en daarnaast supporters staan de vele duizenden scheidsrechters terecht in het zonnetje.

Bij Vroomshoopse Boys is dat niet anders en we mogen ons gelukkig prijzen met onze scheidsrechterscommissie met Gerrit Schuurman en Erik Klaren en met onze de vele gekwalificeerde clubscheidsrechters. Op zaterdag 6 oktober werd op ons sportcomplex De Bosrand door captain Sil Derks van Boys JO19-1 een speciale aanvoerdersband van de KNVB gedragen met als opschrift “Scheids bedankt”. Arbiter Erdal werd voorafgaande aan de wedstrijd Vroomshoopse Boys JO19-1 tegen SVZW JO19-1 bedankt voor zijn inzet. De ervaren scheidsrechter bracht deze competitiewedstrijd in de hoofdklasse tot een goed einde en verdient evenals alle andere scheidsrechters respect.