Vroomshoopse Boys snel uit gebekerd

In Nijverdal trad Vroomshoopse Boys aan tegen eerste klasser de Zweef met Ramon Bolks als centrumverdediger voor de geblesseerde Rutger Schrijver. In de beginfase gingen de bezoekers op herhaling wat de eerdere bekerduels tegen vv Lemelerveld en vv Den Ham betreft. Een individuele fout, in dit geval een verkeerde terugspeelbal, leidde in de 5e minuut tot de 1-0 voor de thuisploeg. Daarna kwam Vroomshoopse Boys steeds beter in het spel, maar tot de rust werd er niet gedoelpunt.

In de 55ste minuut was het De Zweef dat de marge verhoogde tot 2-0 na een snel omschakelmoment. Drie minuten later was het alweer raak voor de thuisploeg door een te makkelijk weggegeven strafschop: 3-0. Het pleit voor de formatie van het trainerstrio Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal dat daarna de aanval weer werd gezocht. Dat werd beloond in de 79ste minuut met een doelpunt van Ton Kunst.
Deze 3-1 was tevens de eindstand en dat betekent dat Vroomshoopse Boys al snel is uit gebekerd en zich geheel op de competitie kan richten.

vv Den Ham en De Zweef bekeren door. Met deze bekerwedstrijd tegen De Zweef zit de voorbereiding erop. Ruime overwinningen werden afgewisseld door nederlagen en die wisselvalligheid en ook snelle en onnodige tegendoelpunten zullen eruit moeten met het oog op de aanstaande competitie.

Zaterdag komt het ambitieuze WHC uit Wezep naar de Bosrand, waar vorig seizoen in de ultieme slotfase nipt werd verloren. Vroomshoopse Boys zal 100% inzet, duelkracht, teamspirit en zeker opperste concentratie nodig hebben om met succes aan de competitie van de eerste klasse D. te beginnen.

Vroomshoopse Boys 2 beleefde een zware middag uit tegen Hulzense Boys 3, maar wist door het gelijke spel van 2-2 zich te plaatsen voor de volgende bekerronde. Vroomshoopse Boys 4 bekert wel door. De uitwedstrijd tegen SVV’56/Kloosterhaar 2 werd knap met 0-1 gewonnen. Voor hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 is het bekeravontuur ook alweer voorbij door de ruime 1-4 thuisnederlaag tegen het effectieve vv Den Ham J019-1.