Voor aanvang van de competitieduel tussen Vroomshoopse Boys en Go-Ahead Kampen werd er een indrukwekkende minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan het onverwacht overleden verenigingslid Dick Kaas. Direct na de aftrap was het Go-Ahead Kampen dat met aanvallend spel aanvankelijk de wedstrijd dicteerde en er kwamen meerdere doelrijpe kansen voor de bezoekers. Arjan Wiegers en Jurrian Zandbergen waren dichtbij het openingsdoelpunt, waarbij keeper Tim Sickman enkele keren attent reageerde. De thuisclub begon wat aarzelend aan deze wedstrijd en een hard schot van middenvelder Lars Scholten, dat een halve meter naast ging, was het enige wapenfeit in de eerste tien minuten.

Na deze openingsfase kwam de Boys steeds beter in haar spel en er kwamen kleine kansen voor Jos Hutten en Thomas Smedema. In de 20ste minuut moest de aangeslagen aanvoerder en routinier Jurrian Zandbergen van Go-Ahead het veld ruimen en Nick Bakker kwam hem vervangen. De thuisclub gooide steeds meer de aanvankelijke schroom van zich af. In de 21ste minuut vond Thomas Smedema met een prima voorzet Ton Kunst die net over kopte. In de 28ste minuut belandde een aangesneden hoekschop van Ramon de Jong bijna ineens in het doel van Go-Ahead-keeper Tim Noordman, die op het laatste moment wat gelukkig met de voet redde.
In de 34ste minuut leek het prima combinatievoetbal van Vroomshoopse Boys beloond te worden. Ramon de Jong vond Ton Kunst, die de bal na een fraaie technische actie terug legde op de geheel vrijstaande Jos Hutten. Helaas vloog der bal van 16 meter net over het doel van keeper Noordman. Het technisch vaardige Go-Ahead zocht waar dat kon de aanval en in de 36ste minuut werd de doorgebroken Madith Doufikar op het laatste moment van scoren afgehouden. In de 48ste minuut werd een ziedend schot van Luuk Knul knap gepareerd door keeper Tim Sickman. In de 42ste minuut redde Boys-verdediger Robin Drenthen ten koste van een corner na een dreigende actie van Luuk Wiegers.

Na de rust was er aanvankelijk weinig krachtsverschil, maar kreeg de thuisploeg in de 53ste minuut een domper van jewelste te verwerken. Een strakke voorzet vanaf links werd door de vrijstaande Luuc Knul namens Go-Ahead-Kampen op knappe wijze tegendraads hoog in de linkerhoek van in het doel gekopt. Het pleit voor de thuisclub, dat het zich met veel strijdlust en ook verzorgd voetbal terug in de wedstrijd knokte. In de 61ste minuut bracht het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters middenvelder Jelle Drees voor verdediger Ramon Bolks.
In de 62ste minuut bediende Jos Hutten met een sublieme steekpass de vrijgelopen Ton Kunst. Zijn geplaatste inzet belandde in het doel van Go-Ahead Kampen en arbiter V. Barrett uit Deest wees al naar het midden. Helaas had een van zijn assistenten als een van de weinigen op de Bosrand buitenspel geconstateerd, zodat de treffer werd geannuleerd. In de 65ste minuut werd Thomas Smedema vervangen door Ernst-Jan Heideman. De druk op het doel van de gasten werd nog verder opgevoerd, zonder dat dit direct tot doelrijpe kansen leidde. In de 79ste minuut maakte Ramon de Jong plaats voor Leon Dogger en zette de Boys aan voor een verwoed slotoffensief.

In de 84ste minuut vond Ernst-Jan Heideman vanaf rechts voor het doel Ton Kunst, die vanuit de draai overschoot. In de 88ste minuut kwam Ton Kunst vrij voor de keeper, maar het harde schot ging net voorlangs. Met de moed der wanhoop bleef de volop strijdende thuisploeg aanvallen. In de 92ste minuut kopte Jos Hutten een corner van Harold Kivits hard naar linker bovenhoek. Met een magistrale redding net onder de lat zorgde keeper Tim Noordman ervoor dat de zwaar bevochten zege voor Go-Ahead Kampen een feit was. Vroomshoopse Boys stond met lege handen, maar kon zichzelf niets verwijten. De kansen moeten er toch een keer ingaan, te beginnen volgende week met de cruciale thuiswedstrijd tegen KHC uit Kampen, dat vier punten meer heeft dan de Boys.

Er werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Andjin van Veen, Ramon Bolks (61: Jelle Drees) en Robin Drenthen; midden: Harold Kivits, Lars Scholten en Ton Kunst; voor: Ramon de Jong (79: Leon Dogger) , Jos Hutten en Thomas Smedema (65: Ernst-Jan Heideman).
Het tweede elftal van Vroomshoopse Boys moest in de eerste klasse na een 2-0 voorsprong bij de rust toch nog z’n meerdere erkennen in AVW’66 2 uit Westervoort en verloor met 2-3.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-208