Op sportpark Norschoten in Barneveld begon Vroomshoopse boys fris en fruitig en met open vizier onder leiding van arbiter Raymond Meilink uit Enter tegen SDVB aan de afsluitende competitiewedstrijd tegen SDV Barneveld. De thuisploeg had maar liefst zeven achtereenvolgende wedstrijden gewonnen, maar kwam normaal gesproken net iets te kort vor de nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse. In de beginfase toog Vroomshoopse Boys manmoedig ten aanval en met het nodige geluk voorkwam SDV Barneveld een tegentreffer. Zo trapte Rob Knul nog net  de bal weg uit de doelmond bij een megakans voor de bezoekers. Het geschrokken SDV Barneveld probeerde het tij te keren en kwam daarna ook meer aan aanvallen toe in deze open wedstrijd. Topscorer Rob Knul knalde namens SDV Barneveld  op de buitenkant van de paal en  strandde op de prima acterende Boys-keeper René Kok.

In de 35e minuut kreeg Vroomshoopse Boys loon naar werken. Ton Kunst brak door de laatste linie van SDV Barneveld en zijn inzet was doeltreffend: 0-1. SDV Barneveld probeerde nog voor rust de stand in evenwicht te brengen en dat gebeurde ook. Nadat eerst Remco Speelziek de lat had geraakt,  was vijf minuten voor de thee dezelfde speler wel succesvol na een voorzet van Sefanja Davids: 1-1. Op slag van rust had Robert Veld namens de Boys een grote kans op 1-2, maar dat feest ging net niet door. In de tweede helft was het al snel raak voor de thuisploeg, toen Rob Knul een penalty benutte, nadat Onur Tekay binen de zestien onreglementair ten val was gebracht: 2-1. Het bleef daarna een open duel, waarbij Vroomshoopse Boys aantoonde op dit niveau mee te kunnen komen. In de ultieme slotfase zorgde Onur Tekay namens de thuisploeg voor het slotakkoord door de bal in de kruising te jagen: 3-1.  De thuisclub nam afscheid van verdediger Geert van der Veen, die na vijftien seizoenen het eerste elftal vaarwel zegt. Hij niet alleen want er wordt van maar liefst twaalf  spelers van de A-selectie afscheid genomen. Tekenend ook vor deze eerste klasse, waar verreweg de meeste clubs, in tegenstelling tot Vroomshoopse Boys en enkele verenigingen, louter met contractspelers werken, die in wezen voorbijgangers zijn.

Het vertoonde spel in Barneveld en de potentie van het goed ingespeelde Boys-team met weer na blessures teruggekeerde spelers, geven moed voor de nacompetitie om behoud van een plaats in de eerste klasse,. Zaterdag begint het op eigen veld tegen de oude bekende Be Quick’28 uit Zwolle, de nummer 5 en kampioen van d e derde periode van de tweede klasse H. Dan is het alle hens aan dek en volle bak spelen om de eerste finale goed af te sluiten. De winnaar van dit duel speelt thuis tegen de winnaar van het duel vv Den Ham tegen AVW’66. Maar eerst moet de volledige focus op het duel tegen Be Quick’28 gericht worden en dat is de mannen van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal wel toevertrouwd.

Vroomshoopse boys 2 won overtuigend met 7-2 bij WVF 2 en eindigde knap op de tweede plaats van de eerste klasse. De nacompetitie om een plaats in de hoofdklasse wordt op zaterdag 2 juni op de Bosrand begonnen met een duel tegen VVOP 2 uit Voorthuizen. Vroomshoopse Boys 4 won thuis met 8-0 van DETO Twenterand 6 en ligt op kampioenskoers. Vroomshoopse Boys J019-1 verloor op de Bosrand de laatste competitiewedstrijd tegen titelkandidaat FC Zutphen J019-1 met 5-1. Direct na afloop werd afscheid genomen van trainer-coach Job Lamberink, die als hoofdtrainer aan de slag gaat bij buurman Sportlust Vroomshoop. Boys J017-1 hield thuis ruime tijd knap met tien spelers stand tegen kampioen Stevo J017-1 en speelde met 2-2 gelijk. O15-1 speel hun laatste wedstrijd thuis gelijk tegen Juventa’12 JO15-1. Boys J013-1 won thuis op de Bosrand met 7-1 van MVV’29 en is mede door deze overwinning gepromoveerd naar de hoofdklasse. Vroomshoopse Boys JO13-2G won op spectaculaire wijze in de laatste seconde in Vriezenveen van DOS’37 J013-1. Dit team werd daardoor kampioen en promoveert naar de eerste klasse. Zaterdag speelt dit team in Oene de bekerfinale tegen Batavia’90 J013-1 uit Lelystad.