Het hoofdveld van HVV Tubantia bleek in Hengelo niet geschikt voor de wedstrijd tegen Vroomshoopse Boys. Daardoor werd uitgeweken naar een bijveld. Door de voortdurende regenval was ook dat kunstgrasveld overigens vervaarlijk glad. De goed combinerende gasten hielden zich daarop het best staande. De verdedigingen overheersten echter en slechts sporadisch kwamen er kleine kansen. In de 21ste minuut kreeg Boys-aanvaller Juliën Derks even de gewenste ruimte, maar zijn kiezelharde schot werd ten koste van een corner gekraakt door een manmoedige Tubantia-verdediger. Vroomshoopse Boys bleef de toonaangevende ploeg zonder tot echte doelrijpe kansen te komen. Pas in de 31ste minuut kwam het eerste overigens ongevaarlijke schot van een aanvaller van de thuisploeg. Dat was illustratief voor het eenzijdige spelbeeld, waarbij het wachten eigenlijk op het eerste doelpunt van de gasten was.

In de 34ste minuut leek de behendige rechter vleugelspits van de Boys Nelson Runhart na een vlot lopende combinatie door te breken, maar hij werd op het allerlaatste moment gestuit.  Net toen iedereen zich leek te verzoenen met een 0-0 ruststand, sloeg de Boys toe. In de 43ste minuut vond vanaf de rechterkant middenvelder en aanvoerde Léon Dogger de op links vrijgelopen centrumspits Ramon de Jong. Met een gerichte kopbal net langs de linker paal werd doelman Thom te Vaanhold gekopt: 0-1. Dat was tevens de ruststand.

Na de thee waren de bordjes verhangen. Het getergde HVV Tubantia toonde nu wel meer gezonde agressie en begon ook onderlinge duels te winnen. De wedstrijd was nu meer in evenwicht met de grootste kansen voor de thuisploeg. In de 62ste en 63ste als ook in de 69ste minuut verrichtte de attente Boys-doelman Chiel Sickman stijlvolle reddingen en wist zo de Tubantia-voorwaartsen van het scoren af te houden. In de 70ste minuut wisselde hoofdtrainer Robert Bosma bij de Boys Mats Scholten en Ramon de Jong voor Bert Verschoor en Sil Derks.

Vroomshoopse Boys nam stilaan het initiatief weer meer in handen en ging ook verder van eigen doel af spelen.  In de 8oste minuut bood Nelson Runhart de mee opgekomen Jesper Derks een goede kans, maar de Tubantia-keeper redde op de inzet van dichtbij. Enkele minuten later verving Levi Aitink bij de Boys de moegestreden Nelson Runhart. In de 86ste minuut sloeg Vroomshoopse Boys weer toe. Jesper Derks bereidde voor en Bert Verschoor rondde met een hard en droog schot in de linker hoek de aanval bekwaam af: 0-2. De thuisploeg gaf het nog niet op en een minuut na de treffer van de  Boys werd de bal door de roodhemden tegen de binnenkant van de rechterpaal geschoten. Na deze ontsnapping speelden de gasten de wedstrijd rustig uit.

In de ultieme slotfase kwam Robert Veld na het nodige blessureleed weer binnen de lijnen als vervanger van Léon Dogger, maar gescoord werd er niet meer. Zonder groots te spelen won Vroomshoopse Boys verdiend onder lastige omstandigheden van HVV Tubantia, waarbij weer karakter door de blauw-gele formatie werd getoond. Vroomshoopse Boys staat nu samen met oranje Nassau en vv Den Ham op een gedeelde vijfde plaats op de ranglijst van de tweede klasse I. met slechts twee punten achterstand op koploper SV Nieuwleusen. Voetbalbuur vv Den Ham is zaterdag 25 november om 15.00 uur op De Bosrand in Vroomshoop de tegenstander tijdens de aansprekende derby van de gemeente Twenterand.

Tegen HVV Tubantia werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: Chiel Sickman; achter: Jesper Derks, Lars Scholten, Sven Paters en Simon Kampers; midden: Tom Pierik, Léon Dogger (88: Robert Veld) en Mats Scholten (70: Sil Derks); voor: Nelson Runhart (83: Levi Aitink), Ramon de Jong (70: Bert Verschoor) en Juliën Derks.

Eersteklasser Vroomshoopse Boys 2 nam op het sportcomplex de Boshoek bij laagvlieger HHC Hardenberg weliswaar een 1-0 voorsprong, maar verloor uiteindelijk verdiend met 4-2. Daardoor bezetten de mannen van trainer Alexander Fokkert nu een gedeelde tweede plaats op de ranglijst. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-2 blijft maar winnen, nu met 4-3 van vv Hellendoorn na een 4-1 voorsprong voor de ploeg van trainer Ruben Kloosterman. Op dinsdagavond 21 november spelen de talenten van de Boys in Geesteren en de leeftijdsgenoten van Stevo tegen elkaar in het kader van de Sparta-beloften competitie.