Op een snikheet sportcomplex De Bosrand trad Vroomshoopse Boys aan tegen de aanstaande competitietegenstander tweedeklasser SV Gramsbergen. De groenhemden hadden de Boys vorig seizoen twee keer verslagen en dat vroeg om revanche in dit bekerduel. De thuisformatie van hoofdtrainer Robert Bosma oogde zeer jeugdig, ook al door het door blessures nog ontbreken van de routiniers Léon Dogger, Jos Hutten en Lars Scholten.

De talentvolle thuisploeg maakte een energieke indruk en zocht direct de aanval. De gasten speelden hun bekende spelletje met snelle en messcherpe counters, maar stuitten enkele malen op de attente Boys-doelman René Kok.  Na een klein half uur was het raak voor de Boys, toen de opkomende linker vleugelverdediger Simon Kempers de aanvallende middenvelder Levi Aitink vanaf links perfect bediende. De bekeken schuiver in de rechter benedenhoek betekende de verdiende 1-0. Direct erna werd centrumspits Bert Verschoor gewisseld door Sil Derks. Rechter vleugelverdediger Jesper Derks trok weer eens mee in de aanval, maar zijn kopbal belandde tegen de paal.

Rechter spits Ramon de Jong kreeg de opgelegde kans 2-0 te maken, maar zijn schot van dichtbij ging naast. Een snelle omschakelingsmoment van de gasten op slag van rust betekende de 1-1. De vrijstaande Roy Seinen kon vanaf rechts uithalen en zijn droge knal in de linker hoek was goed voor de gelijkmaker.

In de tweede helft was een kwartier gespeeld toen een aanvallend Vroomshoopse Boys loon naar werken kreeg. Sil Derks zette vanaf rechts voor en Mats Scholten kopte op prachtige wijze tegendraads binnen: 2-1. In het restant van deze bekerwedstrijd bleef een soepel combinerend Vroomshoopse Boys de bovenliggende partij. Sil Derks raakte met een knappe achterwaartse kopbal na een verre ingooi van zijn tweelingbroer Jesper de lat.

Met nog ruim tien minuten te gaan leidde een prachtige actie van Boys-aanvaller Juliën Derks tot een verwoestend schot, dat doelman Jur Kosters te machtig bleek: 3-1. Er werd in de tweede helft een aantal wissels bij de thuisploeg toegepast. Zo kwamen Sten Runhart, Jordy Hofsink, Siem Pierik en Thimo Elzinga voor Robert Veld, Tom Pierik, Simon Kempers en Jesper Derks in het veld.

De eindstand van 3-1 was een goede weerspiegeling van de krachtsverhouding in deze eerste thuiswedstrijd van de hoofdmacht van Vroomshoopse Boys in dit nieuwe seizoen. Vroomshoopse Boys boekte na twee achtereenvolgende nederlagen tegen de eersteklassers Stevo (4-2) en Hulzense boys (3-1) en een eerdere uitzege op tweedeklasser vv Hierden (1-2)  weer een overwinning.

Op zaterdag 16 september wordt er door de Boys om 17.00 uur op het sportpark Loarkamp in Albergen aangetreden tegen tweedeklasser zondag de Tukkers en dan kan weleens de beslissing om de tweede plaats in de bekerpoule gaan vallen. Die klassering is nodig om door te bekeren.  Vroomshoopse Boys 2 haalde thuis met 5-1 uit in het bekerduel tegen HVV Tubantia 2 uit Hengelo. Vroomshoopse Boys JO19-1 moest het op de Bosrand door enkele onnodige persoonlijke fouten onnodig met 2-1 afleggen tegen de leeftijdsgenoten van DVC Dedemsvaart.