Vroomshoopse boys vergeet te scoren tegen Deto Twenterand.

Vandaag stond de derby Deto Twenterand tegen Vroomshoopse Boys op de agenda. Na de verloren thuiswedstrijd vorige week tegen nieuwe koploper SVZW uit Wierden is er vandaag een volgende “finale” om afstand te nemen van rode lantaarndrager FC Zutphen en aan te haken bij nr. 12 van de ranglijst DZC’68.
Deto Twenterand zou in de huidige vorm wel eens de ideale tegenstander kunnen zijn vandaag.
Na goede resultaten eerder dit seizoen zijn ze nogal teruggevallen. Dit heeft nu al geresulteerd in drie nederlagen op rij.

Om 14.45 gaf arbiter Gert Jan Beltman uit Rijssen het beginsignaal voor deze derby.

In het begin van de wedstrijd was goed te zien dat beide ploegen nogal moeite hadden met het hobbelige veld. De bal stuiterde in plaats van te rollen en daarom begon en bleef de wedstrijd nogal rommelig. Tot de 15e minuut speelde het spel zich dan ook voornamelijk af op het middenveld en waren er nog geen kansen en weinig mogelijkheden te noteren.
Deto was wel wat harder in de duels en dat resulteerde dan ook in een 1e gele kaart.
Na een harde overtreding in de 15e minuut van Rene Nijhof op Jos Hutten kon Vroomshoopse boys een vrije trap gaan nemen op een gevaarlijke plek. Helaas leverde dit niets op.
Vanaf dat moment werden de boys wel wat gevaarlijker en zakte Deto wat terug.
Toch was het Deto dat via Lesley Nahrwold in de 21e minuut de grootste kans kreeg. Na een afgemeten voorzet van Kevin Aman stond hij ineens vrij voor keeper Sickman. Zijn volley ging echter over het doel. In de 23e minuut moest keeper Tim Sickman handelend optreden na een te korte terugspeelbal. In de 24e minuut was de boys via een vlammend schot van Ramon de Jong dichtbij de openingstreffer. Keeper Anthony van Zaltbommel wist de bal echter tot corner te verwerken.
In de 27e minuut draaide de sterke middenvelder Coplan Soumaoro de bal middels een vrije trap gevaarlijk naar de verre hoek. Keeper Sickman pareerde de bal echter prima.
In de 33 minuut incasseerde Deto zijn 2e gele kaart. Dit keer was de kaart voor Koen Fleer. In de 37e minuut kwam Lars Reekers van Deto na een 1 – 2 combinatie voor Keeper Sickman. Hij schoot echter naast. In de 39e minuut kan Jordy Brinkman opstomen namens Vroomshoopse Boys zijn voorzet kan echter net niet gecontroleerd worden door Julien Derks. In de 43e minuut volgt de grootste kans van de wedstrijd. Aanvaller Jos Hutten kan na een mooie steekpass van Ramon de Jong alleen op keeper Anthony van Zaltbommel van Deto af. Deze omspeelt hij maar dan heeft hij iets te veel tijd nodig om in te tikken waardoor een Deto verdediger de bal nog kan onderscheppen.
Er wordt met 0 – 0 gerust in deze vooral rommelige streekderby.
Na de rust krijgt Julien Derks in de 46e minuut een vrije schietkans vanaf ongeveer 16 meter. Deze gaat echter over het doel. In de 52e minuut ontvangt Deto haar derde gele kaart. Dit keer is het Mark Koetsier. In de 55 minuut wisselt Deto middenvelder Lars Rekers voor aanvaller Kevin Peppels. Aanvaller Lesley Nahrwold zakt nu een linie terug. In de 56e minuut schiet Jos Hutten vanaf 20 meter hard en buiten bereik van keeper van Zaltbommel op de paal. In de 58e minuut verdedigd Rutger Schrijver op prima manier de doorgebroken Kevin Peppels. In de 60e minuut is het raak voor Deto. Rechtsback Rene Nijhof gaat goed door en zijn voorzet bereikt Kevin Peppels die de 1 – 0 inkopt. In de 69e minuut gaat een bal achter het standbeen voorlangs van Kevin Peppels. In de 73 minuut red keeper Tim Sickman prima op een vrije trap van middenvelder Coplan Soumaoro. In de 74 minuut wisselt Deto trainer Jos van der Veen Koen Fleer voor Tom Koppelman. In de 76 minuut wisselt Vrh Boys trainer Karlo Meppelink Ramon de Jong voor Ernst Jan Heideman. In de 77e minuut gaat Kevin Aman alleen op keeper Sickman af. Hij schiet op de buitenkant paal. In de 78e minuut krijgt Ernst Jan Heideman namens de boys een afgemeten mogelijkheid om de gelijkmaker binnen te schieten. Zijn poging alleen voor keeper van Zaltbommel gaat echter over het doel.
In de 86e minuut krijgt Lars Scholten namens Vroomshoopse boys de gele kaart. In de 88e minuut schiet de vrijgekomen Frank Smit namens Deto de 2 – 0 voorsprong in. In de 89e minuut gaat Lesley Nahrwold uit het veld en wordt hij vervangen door Stef Reekers. In de 90 minuut ontvangt Ramon Bolks namens Vroomshoopse boys de gele kaart. In de 90 minuut schiet Jos Hutten nog in de handen van keeper Anthony van Zaltbommel.
Daarna vindt scheidsrechter Beltman het genoeg geweest en fluit hij voor het eindsignaal.
Vroomshoopse boys was vandaag zeker niet de mindere ploeg. Voor een overwinning moeten de gecreëerde kansen echter wel afgemaakt worden en daar lag het voornamelijk aan vandaag.

Er werd in Vriezeveen in de volgende opstelling gespeeld; doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Ramon Bolks, Rutger Schrijver, Lars Scholten en Robert Veld. midden: Leon Dogger, Harald Kivits voor: Ramon de Jong (76: Ernst Jan Heideman), Jos Hutten en Juliën Derks.