Op het kunstgrasveld van de Bosrand speelde Vroomshoopse Boys afgelopen zaterdag een op het allerlaatste moment ingelaste oefenwedstrijd tegen De Zweef uit Nijverdal. Het bezoekende team van trainer Anton Wennemers komt uit in de eerste klasse van het zondagvoetbal. Het werd een gelijkgaande wedstrijd met aanvankelijk iets betere kansen voor het fris en fruitig aanvallend Vroomshoopse Boys. Na ruim een half uur spelen stoomde Robert Veld op aan de linkerflank en hij vond Ramon de Jong, die doeltreffend uithaalde: 1-0. Dat was tevens de ruststand.

Tijdens de rust vonden maar liefst vier wissels plaats aan Boys-zijde om zoveel mogelijk spelers van de A-selectie vorm en ritme te laten opdoen. Keeper Chiel Sickman verving René Kok, Ramon Bolks kwam voor Andjin van Veen, Tobias Kempers voor Leon Dogger en Bram Hooijer voor Tom Pierik. De Zweef kwam in de 52ste minuut op 1-1 na een snelle aanval over links. Het spel werd daarna wat rommelig, waarbij Ramon de Jong met een fraaie lob en Jesper Derks met een schot op de lat dichtbij de 2-1 waren. Het slotakkoord kwam echter van De Zweef en dat uitgerekend in de laatste minuut. Een snelle uitbraak van de bezoekers na balverlies van Vroomshoopse Boys werd met een doelpunt bekroond: 1-2.

Het goede nieuws was dat Tom Pierik weer een halve wedstrijd kon spelen en dat het blessureleed van Jordy Harms ook voorbij lijkt te zijn.  Ook de langdurig geblesseerde Ernst-Jan Heideman is op de weg terug. Zaterdag wordt thuis op De Bosrand tegen De Esch gespeeld, waarvan in Oldenzaal gewonnen werd. Opnieuw winst tegen De Esch kan revanche betekenen na de mislukte herstart na de winterstop tegen SVI. Dan blijft Vroomshoopse Boys in de race om de tweede plaats en gaat op jacht naar de koppositie in de tweede periode van de tweede klasse H.

Hoofdtrainer Karlo Meppelink (49), die aan het einde van dit seizoen Vroomshoopse Boys vaarwel zegt, heeft een nieuwe club gevonden. De oefenmeester uit Hoogeveen gaat ingaande het seizoen 2019-2020 aan de slag bij VKW uit Westerbork , die momenteel op de vierde plaats staat van de eerste klasser zondag Noord.