Op het sportpark de Smidserve in Hulzen ontmoetten de teams van Hulzense Boys en Vroomshoopse Boys elkaar op dinsdagavond 22 augustus. Vorige seizoen kon Hulzense Boys het op het niveau van de eerste klasse niet bolwerken en verloor het ook twee keer van de Vroomshoopse formatie. Deze keer was er niet veel krachtverschil waarbij beide teams waar dat kon de aanval zochten. Doordat het tempo niet zo bijster hoog lag  kwamen er niet veel doelrijpe kansen. Ton Kunst kreeg in de 11de minuut na een vlotte aanval een opgelegde kans, maar de Boys-middenvelder schoot van dichtbij naast. De thuisclub kwam ook tot een grote mogelijkheid in de 31ste minuut, maar de attente jonge Boys-keeper Chiel Sickman redde knap. Zo brak de rust aan met 0-0 in een door scheidsrechter Gert Maneschijn uit Daarlerveen goed geleide sportieve wedstrijd.

In de rust werd volop gewisseld en het spel werd wat rommeliger. Beide teams probeerden nog wel iets te forceren, maar het bleef te vaak steken bij goede bedoelingen. In de 70ste minuut brak onzorgvuldig uitverdedigen aan Boys-kant de wedstrijd open. De terecht toegekende penalty werd onberispelijk binnen geschoten: 1-0. In de slotfase kopte de mee naar voren gekomen Boys-verdediger Rutger Schrijver uit en corner van Robert Veld hard in, maar de bal werd op miraculeuze wijze van de doellijn gehaald. Zo werd na 90 minuten afgefloten met een nipte 1-0 overwinning van Hulzense Boys, waar een gelijk spel beter de verhouding had weergegeven. Op zaterdag 26 augustus wordt de oefenserie van Vroomshoopse Boys thuis om 14.30 uur voortgezet tegen tweede klasser zondag vv Zuidwolde, dat oud-Boys-trainer Bas Bijen als hoofdtrainer kent.