Vroomshoopse Boys verliest op details van Berkum

In Berkum begon Vroomshoopse Boys met een gehavende selectie tegen de gelijknamige titelkandidaat. Thomas Smedema was geschorst en Ton Kunst was nog niet voldoende wedstrijdfit.Rechter verdediger Jordy Brinkman haakte tijdens de warming-up af door een uiterst ongelukkige botsing met de boarding. Daardoor werd Tom Staarman in het hart van de Boys-defensie geposteerd en verhuisde Rutger Schrijver naar de rechter kant van deverdediging. Berkum begon sterk aan de wedstrijd en er kwamen direct kansen voor William Potkamp en Chris van der Meulen. Dirk Muis kreeg namens Berkum in de 11e minuut een uitgelezen mogelijkheid, maar hij schoot van dichtbij over het doel van keeper Tim Sickman. In de 16e minuut meldden de bezoekers zich voor de eerste keer dreigend voor het doel van keeper Dominic van Hoof.  Ramon de Jong zette goed door aan de linkerkant en Lars Scholten vond tijden ruimte voor een hard schot, dat op bekwame wijze werd gestopt door de Berkum-goalie. In de 23ste minuut leidde een foutieve pass van de Boys op het middenveld tot een snelle aanval van Berkum. Chris van der Meulen bediende William Postkamp op maat en via Boys-verdedigerRikkert Vliek caramboleerde bal in het doel: 1-0. Dat was een geduchte tegenvaller voor de mannen van het trainerstrio Eric van Zutphen, Arjan Paters en Job Lamberink, die tot dat moment de wedstrijd goed controleerden. In de 33ste minuut leek de gelijkmaker in de maak. Een mooie individuele actie van Lars Scholten leidde een kans in van Ramon de Jong. Het gekrulde schot van 16 meter afstand miste net het doel van keeper Dominic van Hoof. In de 40ste minuut leek William Potkamp weer te scoren, maar het schot vloog over. Met 1-0 werd gerust en in de tweede helft probeerde Vroomshoopse Boys,in de rug gesteund door de straffe wind, meer grip op deze wedstrijdte krijgen. Het was echterBerkum dat na een misverstand in de Boys-verdediging direct al een grote kans kreeg, maar attent keeperswerk van Tim Sickman voorkwam de 2-0.

In de 49ste minuut kreeg Ramon de Jong ruimte om uit te halen, maar zijn schot vloog langs het doel van Berkum. In de 53ste minuut stranddeBerkum-aanvaller JohnsenBacuna na een vlot lopende aanval op doelman Tim Sickman. In de 59ste minuut gaf Berkum-trainer Willem Brouwer een signaal aan zijn wat vlak spelende team door een dubbele wissel. In de 61ste minuut annuleerde de prima leidende ervaren arbiterD.Beldman uit Holten een doelpunt van de thuisploeg vanwege buitenspel.

In de 67ste minuut kwam Robert Veld middenvelder Leon Dogger vervangen. In de 67ste minuut schoot Lars Scholten hard in en redde keeper Dominic van Hoof ternauwernood. Ramon de Jong kon de aansluitende rebound net niet benutten. In de 72ste minuut kwam het tweededoelpunt van Berkum uit de lucht vallen. Een lange pass viel ineens achter de Boys-defensie en invaller Youp Kok wist wel raad met dit buitenkansje: 2-0. Met man en macht probeerde de Boys nog de aansluitingstreffer te forceren en dat gaf natuurlijk ruimte voor snelle omschakelmomenten van Berkum. Goed keeperswerk van Tim Sickman voorkwam een grotere voorsprong. Van de thuisploeg. In de slotfase was een door de Berkum-doelman gestopte vrije trap van Lars Scholten het laatste wapenfeit van de bezoekers. Zo stond er na 90 minuten eenop zich verdiende 2-0 winst voor Berkumop het scorebord, dezelfde eindstand als eerder deze competitie op de Bosrand. De Boys had zekermogelijkheden op een punt, maar werd op details geklopt. Door de overige uitslagen is er nog steeds een voorspong van 3 en 5 punten opSparta Enschede en op Be Quick’28, de nummers 11 en 12 van de eerste klasse D. Zaterdag wordt uit tegen Enter Vooruit, de nummer 13, gespeeld en daarbij is een driepunter uitermate welkom in de strijd om rechtstreekse handhaving.  Daarna wachten nog twee wedstrijden: thuis tegen subtopper Go-AheadKampen en uit tegen hekkensluiter WVF.

In Berkum werd met de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Rutger Schrijver, Tom Staarman, Andjin van Veen en Rikkert Vliek; midden: Harold Kivits, Leon Dogger (67: Robert Veld) en Lars Scholten; voor : Ernst-Jan Heideman, Jos Hutten en Ramon de Jong.

Vroomshoopse Boys 2 deed in de eerste klasse goede zaken op weg naar de nacompetitie. DOS Kampen 2 werd uit na een aanvankelijke achterstand met 2-1 verslagen door twee doelpunten van Robert Tempert.