Sinds 2005 wordt er ieder jaar aan het einde van het seizoen door de selectieteams van de jeugd van voetbalclubs vv Den Ham, DETO, DOS’37, Sportlust Vroomshoop, Vroomshoopse Boys en vv Voorwaarts gespeeld om de Twenterand-cup. DOS’37 won de eerste beide edities en nog eens een keer in 2017. De overige 12 edities werden tot dusver gewonnen door de jeugd van Vroomshoopse Boys. Door corona ging het toernooi enkele jaren niet door, maar nu kon het weer.

Deze keer werden er op woensdagavond 1 juni door de diverse teams vol overgave en ook met voetbalplezier diverse wedstrijden gespeeld op de accommodaties van de zes Twenterandse voetbalclubs: de Rohorst, de Bosrand, Het Twistveen en Het Midden. Bij de jeugd onder 9 jaar won Vroomshoopse Boys, gevolgd door vv Den Ham en DETO. Bij de jeugd onder 11 jaar bleek de Boys eveneens de sterkste, gevolgd door DOS’37 en DETO.

De jeugd onder 13 jaar werd een prooi voor vv Den Ham, gevolgd door DETO en Vroomshoopse Boys. Bij de jeugd onder 15 jaar bleek DETO de sterkste, op de voet gevolgd door Vroomshoopse Boys en vv Den Ham. De jeugd onder 17 jaar werd gewonnen door Vroomshoopse Boys, gevolgd door vv Den Ham en DOS’37. Bij de oudste jeugd onder 19 jaar werd DETO eerste met vv Den Ham tweede en Vroomshoopse Boys derde.

De eindrangschikking maakte duidelijk dat Vroomshoopse Boys met 31 punten de Twenterand-cup opnieuw had veroverd. Tweede werd vv Den Ham met 28 punten, gevolgd door DETO met 26 punten. Sportlust Vroomshoop werd derde met 15 punten, gevolgd door DOS’37 met 14 punten en vv Voorwaarts met 12 punten.

Opnieuw werd door Vroomshoopse Boys de Twenterand-cup veroverd, petje af voor deze prestatie. Complimenten voor de de Technische Commissie, HTO’s, coördinatoren, scouts, groepshoofden, trainers, leiders, grensrechters en natuurlijk voor de spelers zelf. Van de 24 wedstrijden tijdens dit toernooi werden er 16 door de Boys-teams gewonnen, 5 keer werd gelijk gespeeld en slechts drie keer werd verloren. Dit stimuleert alleen maar om onze gezonde ambitie vorm en inhoud te blijven geven.