In de uitwedstrijd tegen DOS Kampen liet Vroomshoopse Boys afgelopen zaterdag na een veldoverwicht in de eerste helft te bekronen. Na een niet zo sterke en wat slordige openingsfase, waarbij Boys-keeper Tim Sickman enkele keren handelend moest optreden , dicteerde de goed combinerende Boys het spel tegen de tweede klasser uit Kampen. Verschillende doelrijpe kansen waren echter niet besteed aan de Boys, waardoor er met 0-0 werd gerust. In de tweede helft werd snel orde op zaken gesteld. Eerst was het Jelle Drees die na goed voorbereidend werk van Ernst-Jan Heideman de 0-1 aantekende. Even later verdubbelde Ton Kunst op fraaie wijze de score na weer een prima assist van Ernst-Jan Heideman.

Vroomshoopse Boys hield onverminderd druk op het doel van de gastheren, maar op het oog twee zuiver lijkende doelpunten van Ton Kunst werden op advies van de clubscheidsrechter afgekeurd. DOS Kampen beëindigde de wedstrijd met tien man, toen Boys-aanvaller Thomas Smedema op onreglementaire wijze onderuit werd geschoffeld. In de ultieme slotfase profiteerde het Kamper tiental van een misverstand in de defensie van Vroomshoopse Boys en daarmee werd de eindstand op 1-2 bepaald.

Rikkert Vliek keerde na een half jaar afwezigheid vanwege een blessure weer terug en ook de langer geblesseerd geraakte Jos Hutten, Thomas Smedema en keeper Bart Jans maakten weer hun opwachting. Positief was ook het spel van de yougsters Ramon Bolks en Juliën Derks. Dat maakt de keuze voor zaterdag a.s. groter als in competitieverband in Berkum tegen de gelijknamige kloploper van de eerste klasse D. wordt aangetreden.

Op 69-jarige leeftijd overleed op 18 januari onverwacht het trouwe Boys-lid Dick Kaas. Als jeugdvoorzitter, clubscheidsrechter en ook als sponsor toonde Dick Kaas zich vele jaren actief betrokken bij Vroomshoopse Boys.