Vanuit het attractieve programma van 150 jaar Vroomshoop in 2009 bleken onder meer de triatlon als ook de sportdag voor de basisscholen blijvertjes te zijn. Beide uiterst succesvolle sportevenementen werden afgelopen week druk bezocht. Op donderdag 5 september was de jubilerende 75-jarige voetbalvereniging Vroomshoopse Boys op het sportcomplex De Bosrand de gastvrije gastheer bij de sportdag voor leerlingen van vijf lokale basisscholen. Dat warebn CBS Nieuwoord, de Willibrordusschool, OBS De Schakel, CBS ‘t Groeipunt en de Oranjeschool.

Liefst 670 jonge deelnemers genoten met volle teugen van leuke sportonderdelen. Voetbal, volleybal, atletiek, zelfverdediging, badminton en turnen werden aangeboden door respectievelijk Sportlust, Medusa, Fit met Passie, My Safehouse, Badmintonvereniging Twenterand en LOVA. Daarnaast was Dennis Verhuur uit Vroomshoop ter plekke met en een uitdagende stormbaan en de Haere & Diëtistengroep NL was present met Fitkids.

In de kantine van Vroomshoopse Boys zorgde beheerster Riëtte Zweers en haar team voor een welkom natje en een droogje. Zorgzaam Twenterand had de organisatie in handen en Stef Lamberink, combinatiefunctionaris sport en Jongerenwerk, kon met z’n collega’s en vrijwilligers terugkijken op een zeer geslaagde sportdag.