Wilhelminaschool 3 – Vrh Boys 3 0-4 (10 maart 2018)

Na twee weken geen voetbal door de vorst mochten we vandaag weer de Hengelose weide in tegen nummer 7 Wilhelminaschool. Het was schrapen deze week, maar dankzij medewerking van het vierde (en eigenlijk alle recreatieteams door middel van doorschuiven) konden we 11 man opstellen. Jos en Jasper deden mee uit het vierde. De opstelling was: 1. Rene  2. Jasper  3. Johan  4. Alexander  5. Jos  6. Christiaan © 7. Rick  8. Markus  9. Roy  10. Niek  11. Tom. Maarten zette zichzelf wissel.

De wedstrijd verliep zoals verwacht van te voren. Wilhelminaschool groef zich in op het wat mossige veld en wij moesten het spel maken. Daarbij schuwden de gastheren de duels niet. We konden ook niet echt achter de reden komen van het harde spel, want elke vraag (na weer een aanslag) werd gepareerd met: “Of woij klapnn hem?”. In het begin liepen de gemoederen dan ook al snel hoog op door een opstootje met Rick. Dit had 2 gele kaarten (Rick en zijn belager) tot gevolg.

Terug naar het voetbal; het vele balbezit leidde tot kansen, maar nog niet tot doelpunten. In de eerste helft hadden we recht op twee penalties door overtredingen binnen de zestien op de gevaarlijke Tom, maar de scheidsrechter legde de bal er buiten. Niek was gevaarlijk met een vrije trap, de keeper pareerde de bal goed. Markus, Roy en Chris hadden goede schietkansen, echter was het vizier niet scherp (en in een enkel geval gericht op de cornervlag). Achterin hadden we de controle, maar een enkele keer was Wilhelminaschool gevaarlijk in de counter. Gelukkig konden we rekenen op Rene.

In de rust was er berusting en hadden we met z’n allen nog een goed gevoel bij een overwinning. Na rust kwamen we al snel op de bevrijdende 0-1. Niek kwam door vanuit het middenveld en omspeelde de verdediging en schoot hard raak. Mooi doelpunt!

Daarna was het al snel 0-2. Roy ging bij een doeltrap van Rene ongeveer op de 16 meter van de tegenstander staan. De tegenstander deed daar lacherig over, maar Roy lachte uiteindelijk het hardst. Want de doeltrap van Rene bereikte Roy en uit een doeltrap kun je geen buitenspel staan. Dus Roy kon direct afwerken. Hij behield het overzicht en bediende de meegekomen Niek. Niek wilde binnen schieten, maar werd keihard neergemaaid. De scheidsrechter wees naar de stip. Helaas moest Niek eraf en kon Maarten minuten maken.

Christiaan schoot koel raak, 0-2. Wedstrijd beslist. Daarna speelden we het duel rustig uit en kon Roy nog scoren (op aangeven van Tom en Jos) en der bomber Maarten (fantastische/weergaloze kopbal uit een corner van de herstelde Niek). Op het laatst boden we Wilhelminaschool nog talloze kansen om een doelpunt te maken, alleen helaas kregen ze de bal niet tussen de palen. Opnieuw 3 punten in de zak en steviger op de 2e plaats in de competitie.

Doordat koploper de Esch 2 punten verloor door gelijk te spelen, staan we virtueel 3 punten achter op de Esch. Dat biedt nog perspectief voor de titel. Volgende week spelen we thuis om half 3 tegen ASV ’57 2. Uit hebben we daar puntverlies geleden, dat gaan we thuis goed maken.