Vroomshoopse Boys JO13-1 wist afgelopen zaterdag te winnen van ASC’62 JO13-1 uit Dalfsen. Na een matige eerste helft waarbij de voorsprong bleef haken op een 2-0, wisten ze na rust de voorsprong uit te breiden en uiteindelijk te winnen met 8-1. Vroomshoopse Boys JO13-1 was duidelijk de sterkere van de twee maar door het ietwat mindere spel in de eerste helft heeft de score niet hoger uitgepakt.

We begonnen op deze zaterdagochtend in de volgende opstelling; 1. Niels, 2. Levi, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Jordi (c), 11. Hugo. En 12. Julian en 14. Sem begonnen aan de kant. Doordat Daan nog met zijn blessure met zijn bovenbenen zat, stond Niels vandaag onder de lat.

We begonnen goed aan de wedstrijd en na twee minuten lag de bal ook al in het netje van ASC’62 JO13-1. Een voorzet van Rick werd binnengeschoten door Hugo en zo stonden we in de 2e minuut al op een 1-0 voorsprong. Een voorbode op een mooie ochtend zo leek het. We hadden goed overwicht op de ASC’62 JO13-1 en in de 6e minuut mocht Niek op aangeven van Duncan vanaf 20 meter aanleggen voor de 2-0 een prachtig schot hoog in de hoek zorgde voor de 2-0 voorsprong. Het leek weer zo’n ochtend te worden waarbij het ons makkelijk af zou gaan en we de score al vlug zouden gaan uitbreiden. Helaas pakte dit anders uit, wij werden rommelig, het baltempo lag veel te laag en hierdoor kon ASC’62 JO13-1 onze aanvallen tegenhouden. Telkens wanneer we een aanval opzetten kwamen we uit in een “kluitjessituatie” waardoor we telkens moesten rommelen en er af en toe misschien op goed geluk uitkwamen. Positief was wel dat we achterin georganiseerd stonden en weinig weggaven. Maar zoals aangegeven lag ons tempo veel te laag en verlegden we te weinig van kant waardoor het restant van de eerste helft erg rommelig overkwam en we ook niet meer wisten te scoren.

In de rust gaven we bovengenoemde punten aan bij de jongens en ook de 0 die we moesten proberen te houden aangezien we nog steeds 0 tegendoelpunten hadden in de competitie.

In de tweede helft veranderde er niet veel het bleef van onze kant rommelig en ASC’62 JO13-1 kwam er eigenlijk niet uit. Ze probeerden ons onder de druk te zetten maar doordat niet iedere speler van hun team hier aan meedeed konden we hier toch aardig eenvoudig onder uit voetballen. Vanaf de 40e minuut kwam er verandering in het spel, of het nu was dat ASC’62 moe werd of wij beter, dat laat ik in het midden maar we begonnen weer tot uitgespeelde kansen te komen. in de 40e minuut maakte Hugo de 3-0 op aangeven van Sem, en in de 42e minuut maakte Stef de 4-0 op aangeven van Niek. De 5-0 viel in de 48e minuut na een mooie pass van Rick op Nelson. En in de 49e minuut scoorde Nelson na een goede individuele actie van Sem. Enige smetje op deze walk-over was een foutje in de opbouw waardoor ASC’62 toch nog de 6-1 kon maken. En hiermee de eerste competitie tegenstander was die tegen ons scoorde. We lieten ons niet van de wijs brengen en Rick scoorde op aangeven van Nelson de 7-1 in de 58e minuut. En Sem besliste in de laatste minuut de wedstrijd door ook een assist van Nelson. Hiermee eindigde de wedstrijd in een ruime 8-1 overwinning en staan we als enige team zonder verliespunten op een tweede plaats met een wedstrijd en een punt minder dan koploper Hellendoorn.

Zaterdag spelen we een belangrijke bekerwedstrijd tegen een andere eerste klasser sv Helios Jo13-1. Op papier een ijzersterke tegenstander dat ook nog ongeslagen is in zowel de beker als de competitie. Dus zaterdag zullen we aan de bak moeten, willen we door bekeren. We kunnen jullie steun hierbij van harte gebruiken! We spelen thuis op De Bosrand om 09:30.

Man of the Match; Vandaag was de Man of the Match voor de tweede keer dit seizoen Duncan. Duncan was vandaag erg belangrijk bij het druk zetten op de bal waardoor we de bal snel weer in ons bezit hadden. Aan de bal maakte Duncan weinig fouten waardoor we snel konden werken aan een nieuwe aanval. Klasse Duncan ga zo door!