Zaterdagochtend, half negen. Een harde juniwind teistert De Bosrand. Terwijl in opdracht van de gemeente Twenterand door werklui de eikenprocessierups wordt aangepakt, kan de Boys-familie even verderop in de Grote Feesttent genieten van een broodje kaas, een kop koffie en een gebakken ei. Het Grote Jubileumontbijt trok ruim honderd hongerigen naar de Flierdijk. Volle bak dus, aan de rijk gedekte ontbijttafels.

Het ontbijt was georganiseerd door de activiteitencommissie, samen met Geralda Melenberg en de altijd actieve kantinebeheerders Riëtte en Harry Zweers. De ontbijtgasten konden gratis aanschuiven, dankzij een prachtige geste van de SuperCoop van supermarktmanager Marc Olsman. Bruin brood, witte bolletjes, krentenbrood. Maar ook kaas, vleesbeleg, hagelslag, sinaasappelsap, melk en drinkyoghurt. De gekookte en ter plaatse gebakken eieren van superkok Harry Zweers vonden eveneens gretig aftrek.

Jubileumcommissie-voorzitter Egbert de Jonge zag tevreden hoe jong en oud naast elkaar aan tafel gingen. “Zo hoort het ook”, bromde De Jonge op kenmerkende wijze. “Mooi dat het zo kan en geweldig dat dit zo goed geregeld is. De hele week organiseren de leden van de Jubileumcommissie al tal van activiteiten en onze Boys-vrijwilligers verrichten ongelooflijk goed werk. Daar mogen we best trots op zijn. Dat de SuperCoop dit ontbijt gratis aanbiedt aan onze jubilerende vereniging, daar bedank ik ze hartelijk voor. Een heel mooi gebaar van deze topsponsor!”

Aansluitend aan het ontbijt gingen veel ontbijtgasten op weg voor de Jubileumfietstocht (uitgezet door Erik Heideman), vanaf De Bosrand door de ommelanden van Vroomshoop en het fraaie Zandstuve-bos. Onderweg kregen de fietsers allerlei opdrachten voor de kiezen en was er uiteraard ook volop aandacht voor den inwendigen mensch! Vanavond het sluitstuk van deze jubileumweek: de grandioze feestavond!