Op de puike grasmat van De Bosrand trad Vroomshoopse Boys aan tegen vv Zuidwolde, een zondag tweede klasser. Dat betekende een weerzien met trainer Bas Bijen, die Vroomshoopse Boys tijdens het seizoen 2014-2015 onder z’n hoede had. De spelers van Boys-trainer Karlo Meppelink begonnen uiterst  voortvarend aan dit oefenduel. Met vlotte combinaties werd de defensie van de gasten zoek gespeeld en centrumspits Ramon de Jong doelpuntte in de 3e en 4e minuut. Na deze 2-0 kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht, al bleef Vroomshoopse Boys sterker. In de 18e minuut teisterde Juliën Derks namens de Boys het aluminium boven de Zuidwolde-goalie.

De rust ging in met een 2-0 voorsprong voor de blauw-gele formatie, die in de tweede helft wat gas terug nam. Zuidwolde kwam tot enkele kansen, maar keeper Tim Sickman en zijn verdediging stonden pal. De scherpte was er evenmin bij enkele kansen voor de Boys. In de slotfase doorbrak middenvelder Lars Scholten dat beeld door na een goede individuele actie  via een tegenstander hard raak te schieten: 3-0. Dat was tevens de eindstand van een wederom nuttig oefenduel. Er werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Ramon Bolks, Andjin van Veen en Robert Veld (Robin Drenthen); midden: Jos Hutten (Leon Dogger), Lars Scholten en Jelle Drees; voor: Melvin Hulsegge (Ernst-Jan Heideman), Ramon de Jong en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys 2 begon door vakantie van meerdere basisspelers verre van compleet aan het oefenduel tegen Enter Vooruit 2. De formatie van trainer Reinier de Jong verloor verdiend met 2-4  op de Bosrand.

Vroomshoopse Boys oefent op dinsdagavond 29 augustus tegen vv Voorwaarts uit Westerhaar-Vriezenveensewijk, dat afgelopen seizoen promoveerde naar de tweede klasse zaterdag. Om 20.00 uur wordt er op De Bosrand afgetrapt. Op zaterdag 2 september wordt door Vroomshoopse Boys de eerste wedstrijd in de voorronde van het bekertoernooi gespeeld. De tweede klasser zondag vv Lemelerveld  is de tegenstander op de Bosrand in Vroomshoop, waar om 17.00 uur met dit bekerduel begonnen wordt.